بهترین ضد آفتاب رنگی برای پوست چرب با منافذ باز

کرم ضد آفتاب، یک محصول مراقبتی و ضروری در برابر نور خورشید است که استفاده از آن اهمیت فوق العاده ای دارد. حتی در روزهای ابری و بارانی نیز باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید؛ زیرا اشعه فرابنفش خورشید مضر است و باعث پیری زودرس و سرطان پوست می شود. هر فردی باید نوع پوست خود را بشناسد و کرم متناسب با آن را انتخاب کند. استفاده از کرم مخصوص پوست، از خشکی پوست یا جوش زدن آن جلوگیری می کند. بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز، کرم فاقد چربی است که چربی پوست را کنترل می کند و جلو جوش زدن پوست را می گیرد.

بهترین ضد آفتاب رنگی برای پوست چرب با منافذ باز

ویژگی های بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز

با توجه به اهمیت زیاد استفاده از کرم ضد آفتاب، شما باید کرمی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی داشته و با پوست شما سازگار باشد. شامپو هیر فرند برای درمان و کنترل ریزش مو موثر است .

بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب با منافذ باز، دارای این ویژگی ها است:

SPF مناسب داشته باشد.

اولین قدم برای انتخاب هر نوع ضدآفتاب بررسی SPF است. SPF یا Sun Protection Factor معنای فاکتورهای محافظت در برابر نور خورشید را می دهد. هرچه میزان این فاکتور بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری را می توانید در فضای باز با نور شدید بمانید. SPF مناسب برای کرم ضد آفتاب 30 یا بالاتر از آن است. بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز، کرمی است که SPF بالایی داشته باشد.

از پوست در برابر اشعه های UVA  و UVB محافظت کند.

اشعه های UVA و UVB، آسیب زیادی به پوست رسانده و باعث پیری پوست یا ایجاد سرطان پوست می شوند. یک ضد آفتاب مناسب باید قدرت حفاظت در برابر این اشعه ها را داشته باشد. بنابراین بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز، باید این ویژگی ها را داشته باشد.فاقد چربی باشد.

فرمول ساخت کرم ضد آفتاب برای پوست چرب باید مبتنی بر آب باشد یا در ساخت آن از چربی استفاده نشود. این ویژگی باعث می شود یک حالت خشکی بر روی پوست ایجاد و باعث احساس خنکی شود. دیگر ویژگی های لازم برای بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز به شرح زیر است:

  • ماندگاری بالا
  • قیمت مناسب
  • مقاوم بودن در برابر تعرق
  • مقاوم بودن در برابر آبهمانند دیگر محصولات شیمیایی موجود در بازار، سبب افزایش حساسیت و ارتقا مشکلات موی شما نخواهد شد.همانند دیگر محصولات شیمیایی موجود در بازار، سبب افزایش حساسیت و ارتقا مشکلات موی شما نخواهد شد.

    راهنمای انتخاب کرم ضدآفتاب برای تایپ چرب

    1. درصد SPF:

    طبق اعلام انجمن سرطان آمریکا، کرم های ضد آفتاب با حداقل SPF 30 میتوانند از پوست شما در برابر حدود 97 درصد اشعه UVB محافظت می کنند. رابطه کرم ضد آفتاب و SPF یک امر جدانشدنی است. برای استفاده منظم روزانه، کارشناسان معمولا SPF 30 یا بالاتر را پیشنهاد می کنند. اگر می خواهید زمان بیشتری را در خارج از منزل بگذرانید، توصیه می شود حداقل از SPF 50 استفاده کنید. با این حال، اگر پوست چرب با منافذ باز دارید، علاوه بر SPF، چند فاکتور دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. محلول تونیک تقویت و رویش مجدد مو دکتر بیز همانند دیگر محصولات شیمیایی موجود در بازار، سبب افزایش حساسیت و ارتقا مشکلات موی شما نخواهد شد.

    2. فرمول های طیف گسترده:

    فرمولاسیون طیف گسترده بدین معنی که کرم قادر به محافظت از پوست هم در برابر اشعه UVA بوده و هم در برابر اشعه UVB. این محصولات بهترین نوع کرم ضد آفتاب برای تایپ چرب هستند. زیرا هم از پوست در برابر امواج مضر نور خورشید محافظت میکنند و هم از بروز عارضه هایی مانند لک، چین و چروک و پیری پوست جلوگیری میکنند.

    3. ترکیبات و بافت محصول:

    فرمولاسیون و ترکیبات بکار رفته در ساختار کرم های ضد آفتاب به دو نوع فیزیکی و شیمیایی تقسیم میشود. اینکه ضد آفتاب فیزیکی بهتره یا شیمیایی موضوعی است که باید بطور جداگانه به آن پرداخت. اما در سال های اخیر ثابت شده که برخی از مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب ها دارای اثرات سوء بر بدن هستند که به همین دلیل مردم روی به استفاده از کرم های ضدآفتاب فیزیکی آورده اند.

    پودرها و ژل ضد آفتاب گزینه بسیار خوبی هستند، زیرا به طور ذاتی بافت سبک تر و فینیش مات تری نسبت به کرم ها یا لوسیون ها دارند.

    حتما بخوانید: مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب ها چیست؟

    4. گزینه های بدون روغن و غیر کومدوژنیک را انتخاب کنید

    ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تعجب خواهید کرد که چه تعداد از کرم های ضد آفتاب برای پوست های چرب حاوی روغن های مسدود کننده منافذ هستند. متخصصان توصیه می کنند از مصرف مواد کمدوژنیک مانند ایزوپروپیل میریستات، ایزوپروپیل پالمیتات، روغن سویا و روغن نارگیل خودداری کنید. به دنبال برچسب های بدون روغن و غیر کومدون زا باشید. برای ساده تر کردن کارها، بسیاری از سایت های زیبایی به شما این امکان را می دهند که «بدون روغن» را به عنوان گزینه ای انتخاب کنید، در حالی که همه گزینه ها را مرتب می کنید، بنابراین قبل از افزودن هر چیزی به سبد خرید، حتماً این فیلتر را فعال کنید.

    به دنبال کلماتی مانند «مات کننده»، «فاقد روغن»، «به حداقل رساندن منافذ»، «غیر براق» باشید. آنها اغلب در برچسب ها، بسته بندی ها و/یا توضیحات محصول ضد آفتاب های طراحی شده برای پوست های چرب استفاده می شوند.

    برخی از کرم های ضد آفتاب باعث ایجاد جوش، درخشندگی بیش از حد و مسدود شدن منافذ می شوند. شما باید به دنبال ضد آفتاب های فاقد روغن و معدنی باشید که حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم هستند. این ها نه تنها محافظت بهتری در برابر اشعه های UVA و UVB ارایه می کنند، بلکه به طور طبیعی نسبت به ضدآفتاب های شیمیایی کمتر کودوژنیک (آکنه زا) هستند. همچنین باید از فرمول هایی که حاوی روغن های مسدود کننده منافذ هستند (مانند روغن نارگیل، سویا و جوانه گندم) دوری کنید. اینها ممکن است تولید سبوم را فعال کنند، که می تواند برای نوع پوستی که قبلاً غدد چربی تولید کننده چربی بزرگتری دارد، مشکل ساز باشد.

    با توجه به اینکه افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر از سایرین مستعد مسدود شدن منافذ هستند. پس حتما باید از محصولات ضد جوش استفاده کنند که منافذ را مسدود نمی کند. روغن آرگان اصلی را از سایت ما خریداری کنید. 

    هنگامی که پوست چرب دارید، ممکن است به دلیل ترس از اینکه پوست تان بیشتر چرب شود، از زدن کرم ضد آفتاب خودداری کنید. با این حال، نه تنها اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به آسیب پوست و سرطان پوست شود، بلکه آفتاب سوختگی می تواند روغن های سطحی را خشک کرده و غدد چربی شما را فعال تر کند. نکته کلیدی این است که ضد آفتابی را انتخاب کنید که از پوست شما محافظت کند بدون اینکه آن را چرب کند. 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین ضد آفتاب رنگی برای پوست چرب با منافذ باز" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین ضد آفتاب رنگی برای پوست چرب با منافذ باز"، کلیک کنید.