شامپوی ضد چربی پوست سر

یکی از پردردسرترین انواع مو برای خانم ها و آقایان موهای چرب است. اگر موهای چربی داشته باشید، حتما این تجربه را دارید که تنها یک یا دو روز بعد از حمام، موها به قدری چرب می شوند که انگار ماه هاست آن ها را نشسته اید! اما واقعا دلیل این اتفاق چیست؟ چرا چربی موها در برخی افراد بیشتر است؟ اصلا راهی وجود دارد که این چربی را کنترل کنیم؟ یکی از راهکارهای ساده کنترل چربی مو، استفاده از محصولات مراقبتی مناسبی است که مخصوص موهای شما طراحی و فرموله شده اند.

شامپو ضد شوره پوست سر چرب فولیکا

اگر به دنبال بهترین شامپو برای موهای چرب هستید و هر شامپویی را امتحان می کنید نتیجه مثبت نمی گیرید، این مقاله برای شماست. در این مقاله راهنمایی تهیه کرده ایم از مواردی که باید هنگام خرید بهترین شامپو برای موی چرب خود در نظر داشته باشید. همچنین در ادامه بهترین برند شامپو برای موهای چرب را معرفی خواهیم کرد. تا پایان با ما همراه باشید.

دلیل چرب شدن موها چیست؟

به طور طبیعی غدد چربی روی پوست وجود دارند و کار آن ها محافظت از موها در برابر شکنندگی و آسیب های محیطی است. اما در برخی افراد به دلایل مختلف این غدد، چربی بیش از حدی ترشح می کنند و همین امر باعث زود چرب شدن موها می شود. بنابراین قبل از اینکه به دنبال بهترین مارک شامپو برای موهای چرب باشید، بهتر است دلیل چربی موها را تشخیص دهید.

اکثر خانم ها و آقایانی که از چربی موهای خود شکایت دارند، این مشکل به صورت ژنتیکی به آن ها به ارث رسیده و در واقع جنس و ماهیت موهای شان چرب است. اما برخی عوامل محیطی و عادات نادرست هم در چرب تر شدن موها موثر است. در این مطلب خاصیت کرم شب و روز لاکچری کوین را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد : کرم روز لاکچری کوین به دلیل وجود کیوتن و ویتامین E ، در جوانسازی و شادابی و همچنین درخشان شدن پوست و جلوگیری از پیری زودرس، تاثیر بسزایی دارد.

این کرم سرشار از مواد مغذی با عملکردی بالا باعث صاف و سفت شدن (تحریک ساخت کلاژن – الاستین) پوست میشود.کرم شب لاکچری کوین دارای ترکیباتی است که پوست را به طور کامل نرم و بازسازی میکند و به دلیل وجود کیوتن و ویتامین E موجود در جوانسازی و شادابی و همچنین درخشان شدن پوست و جلوگیری از کک و مک پیری زودرس تاثیر بسزایی دارد.این کرم باعث افزایش استحکام پوست شده و با سفت کردن پوست نشاط جوانی آن را حفظ می کند.

به عنوان مثال استرس یکی از عواملی است که حتی با وجود استفاده از بهترین شامپو نیز، چربی موها را تشدید می کند؛ چرا که بر هورمون آندروژن (کنترل کننده چربی پوست و مو) تاثیر می گذارد.

همچنین استفاده از نرم کننده روی ریشه موها (به جای نوک و ساقه مو) می تواند باعث چرب تر شدن موهای شما شود. در ضمن اگر موهای چربی دارید، سعی کنید از نرم کننده های ملایم استفاده کنید. عوامل دیگری هم مانند استفاده مکرر و افراطی از اتومو و سشوار، استفاده از برس ها و شانه هایی که به خوبی تمیز نشده اند، می توانند در تشدید چربی موهای تان موثر باشند.

علاوه بر این شستشوی زیاد و روزانه موها چربی طبیعی پوست سر را از بین می برد. یکی از عادات غلط کسانی که موهای چربی دارند، این است که روزانه و به مقدار زیاد موها را می شویند. در صورتی که حتی اگر با بهترین شامپو برای موهای چرب روزانه حمام کنید، با این کار تنها پوست سر را به تولید چربی بیشتر تحریک کرده اید.

معرفی بهترین شامپو برای موهای چرب

بهترین شامپو برای موهای چرب شامپویی است که چربی موها و کف سر را متعادل کرده و در طول روز مانع تولید بیش از حد این چربی شود. چربی زیاد موها علاوه بر ظاهر ناخوشایند آن، گرد و غبار محیط را هم بیشتر جذب کرده و حتی در مواردی به ریزش بیشتر موها منجر می شود.

برای خرید بهترین شامپو برای موهای چرب ابتدا به ترکیبات و برچسب های روی شامپو دقت کنید. توجه داشته باشید که شرکت سازنده حتما برچسب شامپو مخصوص موهای چرب و یا Greasy Hair یا For Oily Hair را قید کرده باشد.

علاوه بر این ترکیبات شامپو را به دقت مطالعه کنید و مطمین شوید در شامپوی انتخابی تان روغن و یا سیلیکون وجود ندارد؛ چرا که این مواد باعث می شود ترشح چربی موها افزایش یابد. با توجه به این موارد می توانید، بهترین شامپو را برای خود تهیه نمایید.

علاوه بر این به خصوص اگر موهای رنگ شده ای ندارید، بهترین شامپو برای شما، محصولی است که فاقد نرم کننده باشد؛ زیرا گاهی این ترکیبات هم باعث افزایش چربی موها می شوند. البته به طور کلی باید تمام نیازهای موهای تان را در نظر بگیرید و سپس بهترین شامپو برای موهای چرب را انتخاب کنید. به عنوان مثال برخی شامپوها علاوه بر تعدیل چربی مو، باعث کاهش ریزش آن هم می شوند.

در ادامه بهترین شامپو موهای چرب را معرفی می کنیم. توجه داشته باشید که تنها با چند بار استفاده از این شامپوها، چربی سرتان کنترل نمی شود. به ویژه اگر کف سرتان ذاتا چربی بیشتری تولید می کند و چربی موها متاثر از عوامل محیطی و هورمونی نیست، پیشنهاد می کنیم از این محصولات به طور مداوم برای مراقبت از موهای تان استفاده کنید.

بهترین شامپو برای موهای چرب و کم پشت : فولیکا

یکی از بهترین شامپوها برای موهای چرب شامپو مخصوص موهای چرب از برند فولیکا است. در فرمولاسیون این شامپو از ماده اختصاصی سبومین استفاده شده که ترشح چربی غدد پوست را کنترل کرده و به این صورت چربی موها را کنترل می کند. همچنین کمپلکس ضدقارچ این شامپو، تعادل فلور طبیعی پوست سر را حفظ می کند.

به علاوه در این شامپو عصاره گزنه وجود دارد که ریشه موها را به بهترین حالت ممکن پاک کرده و از انتشار سبوم یا چربی کف سر به کل موها جلوگیری می کند. این محصول ساخت ایران بوده و نسبت به شامپوهای خارجی، قیمت مناسبی دارد. شما می توانید این شامپوی ایرانی را به طور روزانه استفاده کنید و تا حد زیادی چربی موهای خود را کنترل کنید.

بهترین شامپو ضد شوره برای موهای چرب: هد اند شولدرز

به عقیده بسیاری از مصرف کنندگان بهترین شامپو برای موهای چرب و شوره دار، شامپو ضدشوره موهای چرب هد اند شولدرز است. این شامپو از زمان تولید مورد استقبال بسیاری از خانم ها و آقایانی قرار گرفته است که از مشکل شوره سر و چربی بیش از حد موها رنج می برند.

معمولا از بهترین شامپو های ضدشوره هم به دلیل بوی سلنیوم، نمی توان به مدت طولانی استفاده کرد. اما شامپو ضدشوره هد اند شولدرز این مشکل را برطرف کرده و با رایحه خوش لیمو و نارنج تجربه خوشایندی را از استحمام برای شما به ارمغان می آورد.

اصلی ترین کاربرد این شامپو عطرآگین کردن موهای شما و در عین حال کنترل چربی آن هاست. مزایای ذکر شده این محصول باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین شامپو های موجود در بازار شناخته شود.

کرم پودر لاکچری کوین بافت رقیقی داره برای پوست های مختلف مناسبه به خصوص پوست خشک و معمولی . به خاطر نوع بافتی که داره راحت روی پوست پخش میشه. ظاهر نیمه ماتی داره. یکی دیگر از ویژگی های مهم کرم پودر لاکچری کویین بیز، ضد آب بودن اون هست که حتی در استخر و مکان هایی که احتمال تماس مستقیم با آب و رطوبت هستش هم می تونید آرایش تون را حفظ کنید.

بهترین شامپو برای موهای چرب مردانه و زنانه چه ویژگی هایی دارند؟

اگر قصد خرید شامپو برای موهای چرب زنانه و مردانه دارید، باید این ویژگی ها را در محصول مورد نظر پیدا کنید:

  • تنظیم ترشح غدد چربی
  • تقویت فولیکول مو
  • جلوگیری از شوره سر
  • رفع التهاب و خارش پوست
  • تغذیه مو
  • محافظت از تارهای مو

بهترین برند شامپو برای موهای چرب مردانه و زنانه چیست؟

برندهای زیادی در این زمینه فعالیت دارند که از شناخته شده ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شامپو روزانه لافارر (La Farrerr) برای موهای چرب و کدر

این شامپو دارای عصاره گیاهانی مانند مریم گلی و چای سبز است. اگر موهای چربی دارید و بواسطه آن با خارش و شوره سر مواجه هستید، این محصول می تواند برای شما مفید باشد. از ویژگی های مهم این شامپو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم چربی سر
  • ضد التهاب
  • ضد شوره
  • ضد خارش
  • نرم کننده موی سر

سرم پوست لاکچری کوین در مدت زمان کوتاهی مشکلات پوستی شما را برطرف کرده و به جوانسازی پوست شما کمک می کنند. استفاده از سرم کوین فرانسه باعث بروز اعتماد به نفس و احساس جوانی در شما می شود و با نتیجه دهی آن در بازه زمانی کوتاه مدت علاقه شما را برای استفاده از این محصولات بیشتر می کند.

شامپو برای موهای چرب لدورا (L’DORA)

شامپو گیاهی مناسب موهای چرب لدورا دارای مواد فعال ارگانیک است. در ترکیبات آن عصاره گیاهانی مانند گزنه، رزماری، بابونه و گل ختمی وجود دارد. این محصول مناسب مصرف روزانه است.

ویژگی های بارز این محصول ایرانی عبارت اند از:

  • کنترل چربی کف سر
  • مغذی و تقویت کننده
  • جلوگیری از ریزش مو

شامپو سریتا برای موهای چرب

شامپو موهای چرب برند سریتا (Cerita) دارای ترکیباتی مانند گزنه، رزماری، بابونه، نعناع فلفلی، اسیدهای آمینه و جوانه گندم است. ویژگی های مهم این محصول شامل موارد زیر می شود:

  • جلوگیری از خارش سر
  • تنظیم چربی سر
  • پیشگیری از ریزش مو
  • تحریک رشد مو
  • خواص ضد التهابی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شامپوی ضد چربی پوست سر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شامپوی ضد چربی پوست سر"، کلیک کنید.