بررسی بازار کار به همراه جدول حقوق و دستمزد  در امسالui و ux

در عصر حاضر فضای مجازی و اینترنت جایگاه ویژه و دست نیافتنی دارد به همین سبب مشاغل مربوط به آن هم جایگاه خاص خود را دارند. یکی از شغل های جدید توسعه یافته، طراحی ui و ux یا طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری است. این سمت شغلی به سرعت در حال رشد و فراگیر شدن است زیرا به دلیل اهمیت داشتن نرم افزار و سایت و حضور در این مارکت نیاز به طراح رابط کاربری و تجربه کاربری به مراتب احساس شده است. در این مقاله ابتدا توضیح کوتاهی در مورد شغل طراح ui و ux داده شده و سپس در مورد بازار کار ui و ux و راه های ورود به بازارکار مطالبی ارایه شده و در نهایت میانگین حقوق برای این شغل بیان شده است.

بررسی بازار کار به همراه جدول حقوق و دستمزد  در امسالui و ux

طراحی ui و ux

ابتدا باید بدانید علی رغم حضور همیشگی ui و ux در کنار هم اما این دو مورد کاملا جدا از هم بوده و صرفا مکمل هم هستند.

  • رابط کاربری(User interface):

ساده ترین بیان برای رابط کاربری آن است که فضای موجود بین انسان و سخت افزار که باعث تعامل می شود، رابط کاربری نام دارد که دقیقا آن بخشی است که انسان مشاهده می کند.

  • تجربه کاربری(User Experience):

تعریف تجربه کاربری مقداری سخت است زیرا تجربه کاربری کمک می کند تا نگرش، رفتار و حس های انسان در هنگام کار با سیستم در بهترین حالت خود باشد.

راه های کسب درآمد به عنوان یک طراح  uiو ux

به صورت کلی برای کسب درآمد از  uiو ux پنج راه اصلی را می توان در پیش گرفت. این راهکارها به صورت زیر است.

بررسی بازار کار به همراه جدول حقوق و دستمزد  در امسالui و ux

  1. استخدام در شرکت: ابتدایی ترین راه ممکن حضور در شرکت هایی است که نیاز به طراح uiو ux است. شما در این شغل متناسب با نیاز موجود باید طراحی های لازم را انجام داده و مشکلات موجود را با مهارت خود رفع نمایید.
  2. کار به صورت پروژه محور: راه دوم برای کسب درآمد، کار به صورت آزاد و پروژه محور است که شما می توانید با افراد و شرکت های مختلف برای یک پروژه قرار بسته و مطابق با توافقات طراحی مورد نیاز را انجام دهید.
  3. طراحی نمونه کار: در این شیوه شما باید طراحی گوناگون را انجام داده و مانند یک محصول آن را –چه به عنوان پترن مورد استفاده و چه به عنوان الگو- بفروش برسانید.
  4. آموزش: شما می توانید با آموزش مهارت خود به دیگران، کسب درآمد کنید البته لازم به ذکر است که این مورد نیاز به مهارت و فن بیان بالایی است که تا شما بتوانید به صورت حضوری یا ضبط دوره کسب درآمد نمایید.
  5. مشاوره: شما اگر از مهارت بالایی در این زمینه برخوردار باشید و شناخته شده باشید تحت عنوان مشاور و ناظر می توانید با تیم های مختلف همکاری نموده و کسب درآمد نمایید.

لازم به ذکر است راه های دیگری نظیر شرکت در مسابقات و کسب جوایز و طراحی محصول اختصاصی برای خود هم کسب درآمد نمایید که این موارد جز راهکارهای اصلی کسب درآمد یک طراح ui و ux نمی باشد.

بازار کار ui و ux در جهان و ایران

  • بازار کار ui و ux در ایران: طبیعی است که مهم ترین سوال شما این است که در ایران جایگاه این شغل به چه صورت است. باید گفت در ایران با توجه به تثبیت شدن مشاغل اینترنتی جایگاه طراحان رابط کاربری رو به تثبیت است و روز به روز نیاز به این تخصص در صنایع مختلف بیشتر حس می شود. با توجه به این شیوع گسترده، سمت های زیادی در این حوزه وجود دارد. در بحث مالی بسته به سطح توانایی فرد می توان انتظار درآمد مطلوبی داشت.
  • بازار کار ui و ux در جهان: در خارج از مرز های ایران شرایط برای طراحان ui و ux متفاوت تر و مطلوب تر است زیرا درجه اهمیت این شغل سال هاست که اثبات شده است. نکته مثبت برای ایرانیان آن است که می توانند چشم به درآمد دلاری داشته باشند و به صورت دورکار با شکت های خارجی همکاری نمایند.

همچنین باید بدانید این شغل، در مقایسه با شغل هایی نظیر برنامه نویسی از درآمد بیشتری برخوردار است و این موضوع در خارج از ایران واضح تر مشاهده می شود.

متوسط حقوق طراحان رابط و تجربه کاربری در کشورهای مختلف دنیا

چناچه شما به دنبال مهارتی برای کسب درآمد هستید بهتر است تا با شرایط درآمدی این شغل در خارج از ایران هم آشنا شوید. طبق بررسی های انجام شده توسط مجموعه “کارشناسی حقوق و دستمزد” تحت عنوان “salaryexpert” درآمد یک طراح رابط کاربری و تجربه کاربری در یک سال به شرح زیر است.

بررسی بازار کار به همراه جدول حقوق و دستمزد  در امسالui و ux

درآمد طراحان ui و ux در سال 1402 در ایران

برای بررسی میزان درآمد یک طراح ui و ux در ایران ابتدا باید بدانید که سه سطح کلی جونیور، میان رده و سینیور را می توان برای طراحان در نظر گرفت که هر سطح دارای حقوق مشخص می باشند. از سوی دیگر عواملی نظیر مهارت و تجربه کاری و شهر محل زندگی بر سطح درآمد اثر می گذارد. همچنین شیوه کارکردن فرد در کسب در میزان کسب درآمد وی موثر است. چناچه شما بخواهید با شرکت ها به عنوان نیروی رسمی همکاری نمایید، مطابق آخرین بررسی انجام شده در سال 1402 متوسط درآمد یک طراح ui و ux در ایران به شرح زیر است.

بررسی بازار کار به همراه جدول حقوق و دستمزد  در امسالui و ux

حقوق طراحان ui و ux در شرکت های بزرگ و معتبر دنیا

نکته جذاب دیگر برای مشتاقان ورود به این عرصه میزان درآمد این جایگاه شغلی در شرکت های معتبر و بزرگ دنیاست. برای این مورد 4 شرکت بزرگ ادوبی، مایکروسافت، بی بی سی و علی بابا بررسی شد و حقوق طراحان ui و ux در این شرکت ها بسته به سطح آن ها در جدول زیر ارایه شد.

بررسی بازار کار به همراه جدول حقوق و دستمزد  در امسالui و ux

این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا بهتر جایگاه این شغل را بشناسید و بتوانید آینده را برای خود برنامه ریزی نمایید.

در این مقاله سعی شد تا بازار کار طراحان ui و ux و میزان درآمد آن ها در سرتاسر دنیا و شرکت های معتبر بررسی شود تا افرادی که تصمیم دارند به این شغل وارد شوند بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. نکته دیگر آن است که اگر تصمیم شما برای ورود به این حوزه قطعی است، بهترین شیوه آموزش و یادگری این مهارت استفاده از دوره های آموزشی است. در بخش آموزش دوره های زیادی وجود دارد که مطابق بررسی های انجام شده دوره ” جامع ترین دوره آموزش ui ux+ نکات کسب درآمد دلاری” از سایت دانشجویار این مهارت را از صفر تا صد برای شما آموزش می دهد و پس از اتمام یادگیری راه های ورود به بازار کار دلاری را آموزش می دهد. از مزیت های دیگر این دوره می توان به پشتیبانی توسط استاد، ارایه مدرک، پروژه محور بودن و داشتن تمرین متناسب با سر فصل مورد نظر است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی بازار کار به همراه جدول حقوق و دستمزد  در امسالui و ux" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی بازار کار به همراه جدول حقوق و دستمزد  در امسالui و ux"، کلیک کنید.