طریقه مصرف جوانه گندم دکتر بیز برای لاغری

بسیاری از افراد کاملاً مطمین نیستند که جوانه گندم چیست. جوانه گندم یکی از موادغذایی فوق العاده مفید برای سلامت است که به دلیل سادگی و بی ادعایی بیش ازحدش، هنوز به اندازه کافی توجه ها را به خود جلب نکرده است. جوانه گندم بخشی از هسته گندم است که با آسیاب شدن گندم به آرد از بین می رود و درواقع، یک غله کامل محسوب می شود. در طب سنتی روی خواص جوانه گندم برای لاغری تاکید زیادی شده و برای اغلب رژیم های سالم نیز تجویز می شود. به همین علت، این مقاله را به طور کاملا ویژه به تاثیرات جوانه گندم روی لاغری و کاهش وزن، طرز تهیه، روش، زمان و میزان مصرف آن اختصاص داده ایم.

طریقه مصرف جوانه گندم دکتر بیز برای لاغری

جوانه گندم چه تاثیری روی لاغری دارد؟

جوانه، قلب مغذی گندم و حاوی پروتیین،، فیبر و موادمعدنی زیادی است. موادمغذی جوانه ها شامل فولات، ویتامین E و تیامین می شود. معمولا پیشنهاد می شود اگر می خواهید طعمی فوق العاده و آجیلی ملایمی به غذایتان بیفزایید، جوانه خام یا برشته را به اسموتی ها، کاسرول ها، خورش ها و سوپ ها اضافه کنید. پک پودر جوانه گندم به عنوان یک مکمل، ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و یک منبع عالی از پروتیین های گیاهی، همراه با فیبر و چربی های سالم، منیزیم، روی، تیامین، فولات، پتاسیم و فسفر محسوب می شود که آن را برای افزودن به رژیم غذایی لاغری مناسب می کند.

برخی معتقدند این ماده مغذی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت قلب و عروق کمک کند. تحقیقات نشان می دهد می توانند خطر بیماری قلبی را کاهش دهند و به حفظ وزن سالم کمک کنند.به گفته سازمان ایمنی غذای اروپا، شواهد کافی وجود دارد که نشان می دهد روغن جوانه گندم می تواند به کنترل سطح کلسترول کمک کند، اما این که بتواند از پوست در برابر پیری زودرس محافظت کرده یا به کاهش فشارخون، عملکرد مغز یا هضم غذا کمک کند، هنوز قطعیت ندارد. جوانه گندم برای حفظ سلامت قلب زنان یایسه و کمک به درمان علایم یایسگی می تواند مفید باشد، اما تحقیقات درمورد آن هنوز کامل نیست.

عصاره تخمیرشده این جوانه نیز برای درمان سرطان و بیماری های خودایمنی مانند آرتریت روماتویید مورد بررسی قرار گرفته است. روغن جوانه گندم از هسته دانه گندم استخراج شده، سرشار از ویتامین E است و می تواند التهاب را کاهش داده و سلامت شناختی را تقویت کند. همچنین وقتی به صورت موضعی استفاده شود، باعث درخشندگی و لطافت پوست و مو می شود. این روغن نیز منبع خوبی از ویتامین B6 و اسید فولیک، منیزیم، پتاسیم و فسفر است.جوانه قلب مغذی گندم و حاوی پروتیین،، فیبر و موادمعدنی زیادی است.

آیا جوانه گندم عوارض جانبی دارد؟

افرادی که به گلوتن حساسیت دارند، باید از مصرف مکمل های جوانه گندم که حاوی گلوتن است، اجتناب کنند. همچنین، کسانی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند نیز باید مراقب سهم جوانه گندم خود باشند، زیرا یک فنجان از آن حاوی تقریبا 60 گرم کربوهیدرات است.روغن جوانه گندم سرشار از تری گلیسیرید است وافراد مبتلابه بیماری قلبی باید میزان مصرف خود را کنترل کنند، زیرا سطوح بالای تری گلیسیرید با اثرات نامطلوب سلامتی مرتبط است. عصاره جوانه گندم نیز در برخی افراد عوارض جانبی خفیفی مانند اسهال، حالت تهوع، نفخ و سرگیجه ایجاد می کند.

طرزتهیه جوانه گندم برای لاغری

جوانه گندم بخشی از هسته گندم و مسیول کمک به گیاه در تولیدمثل و ایجاد گندم های جدید است. اگرچه این ماده مغذی از اکثر محصولات گندم فراوری شده حذف می شود، اما جزء اصلی غذایی گندم در غلات کامل را تشکیل می دهد. پودر این جوانه به برخی از گرانولاها، غلات و نان های خاص مانند نان ذرت اضافه شده و به صورت خام نیز قابل خوردن است.جوانه ها یک افزودنی محبوب برای سالاد، پای میوه، ماست، بستنی و غلات گرم یا سرد به شمار می روند و می توانند جایگزین سالم تری برای آرد سوخاری در کتلت، کوفته، رولت گوشت و پیراشکی باشند. جوانه گندم را می توان به راحتی در خانه با خیساندن دانه های مرغوب گندم در یک ظرف کم عمق تهیه کرد. در تمام مراحل این خیساندن که سه روز طول می کشد، باید ظرف از آب اضافی خالی شود. در هوای سرد ممکن است 24 تا 36 ساعت بیشتر برای کامل شدن جوانه زنی لازم باشد.

دانه گندم جوانه زده طعمی لطیف و پرطراوت دارد، کاملا نرم است و می توان از آن در انواع سالاد استفاده کرد. جوانه ها اگر در کیسه فریزر پلی اتیلنی نگهداری شوند، حدود دو هفته در یخچال ماندگاری دارند. ازطرف دیگر، دانه های جوانه زده را می توان در آفتاب خشک کرد و در یک آسیاب سنگی یا برقی به صورت پودر درآورد.از پودر جوانه می توان به عنوان سس سالاد، غلظت دادن به سس اسپاگتی و مکمل شیر یا کشک استفاده نمود و طعمی خامه ای به این موادغذایی بخشید. جوانه گندم پولکی قبل از این که فاسد شود، می تواند به مدت یک هفته در بطری های محکم در قفسه آشپزخانه به راحتی نگهداری شود، اما عمر ماندگاری آن در یخچال بیش از سه هفته است.

قسمت خوراکی مغز گندم شامل سه بخش است:غلات کامل علاوه براین سه جزء، عناصری مانند فیبرها، کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین ها، موادمعدنی، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها را نیز در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. وقتی این موادمغذی با هم یک جا جمع شوند، یک نیروگاه تولید انرژی را تشکیل می دهند! بااین حال، زمانی که غلات کامل تصفیه می شوند، سبوس و جوانه آن از بین رفته و تنها آندوسپرم نشاسته ای باقی می ماند. خاصیت سبوس برنج قهوه ای دکتر بیز به عنوان یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی می تواند به حفظ سلامت پوست، جلوگیری از پیری زودرس و حمایت از سلامت قلب و عروق کمک کند.

آندوسپرم فاقد فیبر موجود در سبوس و موادمغذی موجود در جوانه است. بهترین زمان برای مصرف جوانه های سالم و مغذی، همراه با غذا یا به عنوان پیش غذا در کنار ماست و سالاد است. البته در میان وعده هایی مانند گرانولاها، اسموتی ها یا حتی شیرینی ها و قهوه عصرانه هم می توان از جوانه خشک پرک شده یا آرد جوانه استفاده کرد. به این ترتیب، خواص جوانه گندم برای لاغری روی بدن بیشتر اثر می گذارد.بهترین روش مصرف جوانه گندم برای لاغری:جوانه گندم دوز سالمی از فیبر و موادمعدنی ازجمله روی، اسید فولیک و آهن را برای بدن فراهم می کند. هنگامی که افراد چربی های اشباع شده را از خود حذف می کنند، معمولاً تمایل به کاهش مصرف گوشت نیز دارند. بااین حال هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است بخش مهمی از موادمغذی حیاتی را از دست بدهند.

در این زمان، یکی از بهترین روش ها این است که جوانه گندم وارد رژیم غذایی شود. به افرادی که در دوران رژیم لاغری به سر می برند، توصیه می شود همان طور که در تلاش برای کاهش وزن خود با کاهش مصرف غذاهای چرب هستند، در هر وعده غذایی مقداری جوانه گندم نیز روی غذای خود بپاشند تا فیبر کافی برای کاهش اشتها و عملکرد بهتر روده و همچنین مقدار زیادی موادمعدنی و ویتامین را برای بدن خود فراهم کنند. باید توجه داشت این جوانه ها به دلیل محتوای چربی غیراشباع بالا، به سرعت فاسد می شوند. بنابراین، برای نگهداری طولانی مدت باید برشته شده و در یک شیشه دربسته در یخچال نگهداری شود.

جوانه گندم را می توان به هر غذایی، ازجمله گرانولاها، سالاد، اسموتی و نان اضافه کرد. برای صبحانه نیز از جوانه گندم در شیر، ماست و تخم مرغ خاگینه استفاده می شود. همچنین، می توانید هنگامی که جوانه گندم را به غذایتان اضافه می کنید، نیم فنجان از آرد جوانه را با جوانه خام جایگزین کنید تا یک غذای سالم تر و دلچسب تر داشته باشید. در ادامه، چند پیشنهاد برای تنوع در استفاده از خواص جوانه گندم برای لاغری در رژیم غذایی نیز آورده ایم که امیدواریم دوست داشته باشید.

میزان مصرف جوانه گندم برای لاغری:جوانه، متراکم ترین ماده مغذی گندم است که تمام موادمعدنی و مقوی را برای حمایت از رشد گیاه در خود جای داده است. بنابراین با مصرف جوانه، همان موادمغذی وارد رژیم غذایی فرد می شود. برخی افراد ممکن است مجبور شوند دست به امتحان بزنند تا بتوانند دوز قابل تحملی برای نیازهای خاص خود پیدا کنند، چون مصرف زیاد جوانه گندم می تواند در سیستم بدن اختلالاتی ایجاد کند.اما برای میزان مجاز مصرف آن، توصیه روزانه دقیقی نشده است و بیشتر به وضعیت بدنی خود فرد بستگی دارد. برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، شاید بهتر باشد با 1 قاشق غذاخوری در روز شروع شود.معمولا برای هر 1000 کالری که فرد از غذا دریافت می کند، به 14 گرم فیبر نیاز است. هر قاشق غذاخوری جوانه گندم، تقریباً 2 گرم فیبر دارد.

شایان ذکر است پودر جوانه گندم بین استار هیچ تفاوتی با نمونه سابق نداشته و صرفا با نام تجاری و بسته بندی جدید می باشد .پودر جوانه گندم حاوی مواد مغذی مغز گندم است که سرشار از ویتامین E، تیامین و فولات می باشد. پودر سه غله دکتر بیز دارای 25 ساشه 15 گرمی می باشد که به صورت کاملا بهداشتی بسته بندی و در اختیار شما مصرف کنندگان عزیز قرار گرفته است. خواص جوانه گندم برای لاغری از دو جهت حایز اهمیت است. در درجه اول، فیبر موجود در جوانه هاست که می تواند به کاهش اشتها و احساس سیری کمک کند و در درجه دوم، انواع موادمعدنی و ویتامین های ضروری موردنیاز بدن است که توسط این ماده بسیار مغذی می تواند در رژیم های کاهش وزن تامین شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طریقه مصرف جوانه گندم دکتر بیز برای لاغری" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طریقه مصرف جوانه گندم دکتر بیز برای لاغری"، کلیک کنید.