خواص بادرنجبویه برای معده

بادرنجبویه چیست؟

گیاهی استوایی بادرنجبویه، بومی آسیای جنوب شرقی و از خانواده نعناعیان است. این گیاه معطر به همراه خواص درمانی فراوان بوده که در درمان مشکلات گوارشی، مشکلات عصبی و فشارخون بالا کاربرد دارد. همچنین به دلیل دارا بودن خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی، به طور سنتی به عنوان مسکن و کاهش دهنده تب مورداستفاده قرار می گیرد. از بادرنجبویه به سبب عطری که دارد در ساخت صابون ها، شمع های معطر، مواد ضدعفونی کننده و اسپری های دافع حشرات استفاده می شود.

خواص بادرنجبویه برای معده

خواص بی نظیر بادرنجبویه برای سلامتی

تحقیقاتی که در رابطه با خواص بادرنجبویه انجام شدند، نشان می دهند که این گیاه از خواص درمانی بی نظیری برخوردار است. بادرنجبویه به صورت های مختلفی در سلامت بدن نقش دارد. برای مثال، از آن برای درمان مشکلاتی مانند ناراحتی های گوارشی، معده درد، فشارخون بالا، تشنج، درد، استفراغ، سرفه، روماتیسم، تب، سرماخوردگی و رفع خستگی استفاده می شود. برخی از افراد اسانس بادرنجبویه را برای بهبود درد معده، سردرد، درد شکم و دردهای عضلانی به صورت مستقیم روی پوست می مالند. اسانس بادرنجبویه از طریق استشمام به عنوان رایحه درمانی برای دردهای عضلانی استفاده می شود .

در غذاها و نوشیدنی ها نیز به عنوان طعم دهنده مورداستفاده قرار می گیرد. در ادامه به تفصیل درمورد خواص این گیاه مفید صحبت می کنیم. بادرنجبویه به سبب خواص آرام بخشی که دارد، به صورت دم نوش در درمان مشکلات عصبی مانند اضطراب، بی قراری، خستگی، بی خوابی و… تاثیرگذار است. قیمت دمنوش بادرنجبویه ترکیبی ممکن است بر اساس میزان ترکیبات موجود در آن و کیفیت مواد مصرفی تعیین شود.  همچنین از عصاره یا روغن بادرنجبویه به صورت موضعی می توان برای درمان سردردهای عصبی کمک گرفت. رایحه درمانی و استشمام عطر بادرنجبویه نیز برای درمان سردرد مفید است. از زمان های گذشته تاکنون، گیاهان دارویی نقش پررنگی در درمان مشکلات مختلف مانند خونریزی قاعدگی داشتند.

یکی از این گیاهان دارویی، بادرنجبویه است که تاثیرات شگفت انگیزی بر کاهش درد و التهابات ناشی از قاعدگی دارد. بادرنجبویه یک آرام بخش طبیعی است و اثر آرام بخشی که ایجاد می کند، می تواند درد و گرفتگی دوران قاعدگی را کاهش دهد. استفاده از این گیاه در دوران قاعدگی، در کاهش علایمی همچون خستگی و بی حالی ناشی از خون ریزی، ناراحتی های عصبی مانند اضطراب و بی قراری که به علت تغییرات هورمونی ایجاد شدند و کاهش درد تاثیرگذار است. خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی آن از عفونت های قارچی که ممکن است فرد به آن دچار شود، جلوگیری می کند.

مصرف بادرنجبویه به صورت دم نوش به همراه شیرین کننده ای طبیعی مانند عسل در دوران قاعدگی بسیار مفید خواهد بود. به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، نام علمی این گیاه ملیسا (Melissa officinalis) به معنای زنبورعسل است که ریشه ی یونانی دارد. ازآنجایی که زنبورعسل به گل های سفید و کوچک این گیاه علاقه ی زیادی دارد، این اسم کاملا مناسب به نظر می رسد. بادرنجبویه، بادرنگبویه یا بادرنجوبه گیاهی است معطر، علفی، چند ساله، پایا، پرشاخه و پرپشت که ارتفاع آن به 30 تا 80 سانتی متر و حتی بیشتر می رسد.

این گیاه از تیره نعناعیان است که به حالت وحشی و خودرو در ایران می روید و دارای عطری با طعم لیموی تند بوده و موطن اصلی آن قسمت وسیعی از شرق مدیترانه است و در برخی نقاط آذربایجان و جلگه خزر نیز یافت می شود. اگر بادرنجبویه اصلی بوده و کیفیت خوبی داشته باشد، بوی لطیف لیمو از سطح برگ به مشام می رسد و با کف مال کردن برگ این بو بیشتر حس می شود. گیاهان دارویی یکی از عوارض شایع برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و معده درد یکی از عارضه های شایع است که هر فردی در طول زندگی حداقل یک بار به آن دچار شده است.

درد معده، سوزش معده، ترش کردن،هضم غذا،رفلکس معده ،استفراغ، بی اشتهایی و … از مشکلات معده درد می باشد که با مصرف چند گیاه دارویی می توان این عارضه ها را تسکین بخشید. شما می توانید به طور طبیعی با استفاده از گیاهان دارویی و یک رژیم غذایی سالم،خود را درمان کنید بنابراین آشنایی با گیاهان دارویی مناسب برای معده سودمند و ضروری است زیرا که این گیاهان دارویی مانند داروهای شیمیایی عوارض جانبی زیادی ندارد. در این بخش سعی کرده ایم بهترین گیاهان مناسب برای معده را برای شما ذکر کنیم .

بادرنجبویه گیاهی است معطر و علفی چندساله، که به اشکال مختلفی از قبیل اسانس، عصاره روغنی، روغن، پماد، کمپرس و دم کرده استفاده می شود. ستین دمنوش به عنوان یک گزینه طبیعی برای کاهش استرس، افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است.  اسانس این گیاه در آرام کردن درد معده با منشاء عصبی،استفراغ های دوران بارداری، درمان نفخ معده و روده و رفلاکس معده موثر است.. خواص بادرنجبویه برای معده ؛ درمان زخم معده با دمنوش بادرنجبویه همگی در سایت فال و خواب.امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

همانطور که می دانید قرآن کریم از بهشت با نام جنت نام برده است و معنی جنت باغی است که درختان میوه فراوان دارد.همچنین در این کتاب آسمانی از میوه های زیادی نام برده شده است. امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است. از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد. عصاره ی بادرنجبویه به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی، به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. این گیاه احتمالا می تواند از زخم معده جلوگیری کند، البته هنوز به طورکامل روی آن مطالعه نشده است. شواهدی نیز وجود دارد که نشان می دهد بادرنجبویه درست مانند نعناع و سنبل ختایی ممکن است در درمان یبوست کمک کننده باشد. گیاه بادرنجبویه یا ملیسا در آرام کردن درد معده با منشاء عصبی، استفراغ های دوران بارداری، درمان نفخ معده و روده و رفلاکس معده موثر و مفید است.

هنگامی که بدن تحت استرس و فشارهای عصبی قرار می گیرد عضلات معده و روده دچار گرفتگی و اسپاسم می شوند. بادرنجبویه موجب رفع این اسپاسم ها شده و همچنین باعث کاهش سنگینی معده می شود و به کبد کمک می کند تا صفرای بیشتری تولید کند. خاصیت ضدالتهابی بادرنجبویه ازجمله مهم ترین خواص درمانی این گیاه است. بادرنجبویه حاوی فلاونوییدی به نام کورستین بوده که به خاطرداشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی شناخته شده است. کورستین موجب کاهش التهابات بدن شده و به این ترتیب باعث مهار رشد سلول های سرطانی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

از دوران قرون وسطی تاکنون، گیاه بادرنجبویه برای کاهش استرس و اضطراب، بهبود خواب، بهبود اشتها و کاهش درد و ناراحتی ناشی از سوءهاضمه (از جمله گاز و نفخ و همچنین قولنج) مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از فواید دمنوش خارخاسک ، کاهش اضطراب و ایجاد آرامش است. بادرنجبویه گیاهی معطر با خواص آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی است که برای تهیه دم نوش دارویی و تولید اسانس استفاده می شود. استفاده از دم نوش بادرنجبویه یا اسانس آن عملکردهای منظم بدن مانند هضم، تنفس، دفع و عملکرد سیستم عصبی را بهبود می بخشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خواص بادرنجبویه برای معده" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خواص بادرنجبویه برای معده"، کلیک کنید.