پیگیری احیاء جایگاه قانونی شورایاری‌ها در شورای شهر تهران

پیگیری احیاء جایگاه قانونی شورایاری‌ها در شورای شهر تهران

عضو شورای شهر تهران از پیگیری شورای شهر برای احیای جایگاه قانونی شورایاری‌ها خبر داد.

علی اصغر قائمی در گفت‌وگو با چراغونی، در مورد پیگیری شورای شهر تهران برای قانونی شدن شورایاری‌ها، گفت: شورایاری در تهران به عنوان یک نهاد نظارتی و بازوی مدیریت شهری پذیرفته شده بود؛ اما به دلیل ایرادات قانونی این نهاد نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد و مدیریت شهری هیات امنای محلات را مصوب کرد که متأسفانه بسیار حرکتش لاک پشتی است و علت احتمالی آن می‌تواند کارشکنی‌های شهرداری تهران باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه ایجاد و تثبیت جایگاه قانونی شورایاری در برنامه هفتم نگنجید، افزود: ولی فضای پیگیری احیاء جایگاه قانونی شورایاری باز است و از آنجایی که اعضای شورای شهر تهران نمی‌توانند به طور مستقیم به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهند، اما می‌توانیم پیشنهادات خود را به شورایعالی استانها داده و از طریق آنها لایحه‌ای تنظیم شود تا برای بررسی به مجلس ارسال شود؛ البته این مسیر نسبتا طولانی است؛ اما روال قانونی است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه می‌توان از نمایندگان آشنا به مسائل شهری و جایگاه و نقش شورایاری وارد مذاکره شد و از آنها بخواهیم که طرحی تهیه کرده و موضوع تشکیل شورایاری در همه شهرداری ها را به بحث و رأی گیری بگذارند، اظهار کرد: قطعا اعضای شورای شهر تهران پیگیر احیا جایگاه شورایاری از مجلس خواهند بود.

پایان خبر چراغونی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیگیری احیاء جایگاه قانونی شورایاری‌ها در شورای شهر تهران" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیگیری احیاء جایگاه قانونی شورایاری‌ها در شورای شهر تهران"، کلیک کنید.