بازگشت جمجمه ۹ هزار ساله پس از گذشت ۸۰ سال

بازگشت جمجمه ۹ هزار ساله پس از گذشت ۸۰ سال

چراغونی/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از بازگشت جمجمه ۹ هزار ساله مرد دلفانی پس از ۸۰ سال به موزه های استان خبر داد.

عطا حسن پور در گفت‌وگو با چراغونی اظهار کرد: به دستور وزیر میراث فرهنگی، همکاری مدیرکل امور موزه‌های وزارتخانه میراث و رئیس کل موزه ملی ایران باستان، ۷۸ قطعه از اشیای پیش از تاریخی لرستان جهت نمایش در موزه پیش از تاریخی قلعه فلک الافلاک لرستان، ارسال و تحویل شد.

او اضافه کرد: در بین این اشیا یک جمجه انسانی مربوط به تپه عبدالحسین دلفان با قدمت ۹ هزارسال مربوط به دوره نوسنگی و اشیاء سنگی پناهگاه‌های هومیان و میرملاس کوهدشت و غارهای یافته، قمری و کنجی وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: این اشیا توسط هیات‌های باستان شناسی خارجی در دهه ۶۰ میلادی مورد کاوش قرار گرفته بود که بازگشت اشیا، به دلیل حضور ارزیاب یونسکو در شهریور امسال و به عنوان بخشی از پیوست فرهنگی پرونده غارهای پیش از تاریخ دره خرم آباد است.

حسن‌پور یادآور شد: در میان اشیاء ارسالی، نمونه‌های جانوری پیش از تاریخ نیز وجود دارد که بزودی و قبل از حضور ارزیاب در موزه پیش از تاریخ قلعه فلک الافلاک به نمایش درخواهد آمد.

پایان خبر چراغونی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازگشت جمجمه ۹ هزار ساله پس از گذشت ۸۰ سال" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازگشت جمجمه ۹ هزار ساله پس از گذشت ۸۰ سال"، کلیک کنید.