ابلاغ طرح‌نامه دانشکده تعلیم و تربیت استان لرستان تا هفته آینده

نادی اعلام کرد؛

ابلاغ طرح‌نامه دانشکده تعلیم و تربیت استان لرستان تا هفته آینده

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ طرح‌نامه دانشکده تعلیم و تربیت استان لرستان تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری چراغونی، نشست آشنایی با اصول و ضوابط دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی با حضور محمد علی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد خرم آباد برگزار شد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به فضای تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی شرایط حاکم بر مدارس و گروه‌های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان را کیفی ارزیابی کرد.

نادی با بیان اینکه طرح‌نامه دانشکده تعلیم و تربیت لرستان به‌عنوان شانزدهمین استان هفته قبل مصوب شده و تا پایان هفته آینده ابلاغ می‌شود، ادامه داد: براین اساس دانشکده باید هرچه سریع‌تر براساس ضوابط شکل بگیرد.

ابلاغ طرح‌نامه دانشکده تعلیم و تربیت استان لرستان تا هفته آینده

وی تبیین کرد: دانشکده تعلیم و تربیت استان لرستان با توجه به ضوابط و شرایط خاصی که دارد و به‌دلیل فضای تحولی حاکم بر دانشگاه از نوع مدل‌های هبه‌ای نیست که بدون داشتن شرایط لازم و کافی به استانی داده شود، بلکه روی طرح نامه آن وقت زیادی گذاشته شده؛ هرچند که این طرح نامه هنوز هم به مداقه و تأمل ویژه و خاص نیاز دارد.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده دانشکده‌های علم‌محور منحل شده و دانشکده‌های موضوع‌محور یا مسئله‌محور جایگزین آنها شود.

نادی در ادامه توضیح داد: تفاوت دانشکده‌های علم‌محور با دانشکده‌های موضوع‌محور یا مسئله‌محور این است که در دانشکده‌های علم‌محور بدون توجه به مسائل بیرون رساله و مقاله نوشته شده و نیروی متخصص تربیت می‌شود؛ در حالی که در دانشکده‌های موضوع‌محور براساس قواعد و نیاز‌هایی که در بیرون از دانشگاه و در جامعه وجود دارد نیرو تربیت می‌شود.

وی افزود: در دانشکده‌های علم‌محور خیلی ارتباطی بین عرصه و پایه یعنی رابطه بین کلاس با محیط واقعی کار اهمیتی نداشت، اما در دانشکده‌های موضوع‌محور دانشجو دقیقاً محیط واقعی کار را درک می‌کند و کاربینی، کارآموزی و کارورزی را تجربه می‌کند، به این شکل که کاربینی را درمحیط دانشکده و کارورزی و کارآموزی را در محیط واقعی کار می‌آموزد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ابلاغ طرح‌نامه دانشکده تعلیم و تربیت استان لرستان تا هفته آینده" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ابلاغ طرح‌نامه دانشکده تعلیم و تربیت استان لرستان تا هفته آینده"، کلیک کنید.