بحران کم آبی در استان سمنان/ مردم صرفه جویی کنند – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان

بحران کم آبی در استان سمنان/ مردم صرفه جویی کنند - خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار چراغونی، سید محمد رضا هاشمی شامگاه چهارشنبه در جمع کشاورزان شهرستان‌های گرمسار و آرادان به میزبانی فرمانداری گرمسار بابیان اینکه به دلیل کمبود بارش‌ها و گرمای هوا با بحران کم آبی در استان مواجه هستیم، ابراز داشت: برای راه حل کوتاه مدت و گذار از این بحران باید منابع موجود مدیریت شود.

وی از شهروندان استان سمنان خواست تا حد ممکن در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند، افزود: این صرفه‌جویی می‌تواند شرایط بحران خشکسالی را قدری تعدیل کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه کشاورزی باید به سمت کشت محصولات کم آب بر حرکت کرد، ابراز داشت: خوشبختانه در این خصوص اقدامات خوبی برای استان شامل اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت و کشت گلخانه‌ای انجام گرفته است.

هاشمی بابیان اینکه طی سه سال گذشته و به ویژه چند ماه اخیر پیگیر وضعیت کشاورزان در سطح ملی بودیم، تصریح کرد: امیدواریم نتایج آن باعث رضایت کشاورزان عزیز و زحمتکش شود.

وی بابیان اینکه اولویت اول در استان تأمین آب شرب و پس از آن تأمین آب برای کشاورزی است، افزود: شبانه روز می‌کوشیم تا با مشکلی در این حوزه مواجه نباشیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بحران کم آبی در استان سمنان/ مردم صرفه جویی کنند – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بحران کم آبی در استان سمنان/ مردم صرفه جویی کنند – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.