افزایش ازن و غلظت آلاینده‌ها در اصفهان

افزایش ازن و غلظت آلاینده‌ها در اصفهان

چراغونی/اصفهان رئیس ادارۀ پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از جمعه تا دوشنبه باید به هشدارهای هواشناسی درخصوص مخاطرات ناشی از غبار و افزایش گرما توجه جدی کرد. افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌واسطۀ بالارفتن ازن سطح زمین از پیامدهای این مخاطرات است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با چراغونی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که از روز جمعه تا دوشنبه (۵ تا ۸ مردادماه ۱۴۰۳) دما به‌طور میانگین از ۲ تا ۴ درجه افزایش یابد. نقاط شمالی، شرقی و مرکزی بیش از سایر نواحی استان اصفهان افزایش گرما خواهند داشت. همچنین بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا پایان این هفته با ناپایداری امواج و رطوبت پایین هوا مواجهیم.

او با اشاره به این نکته که دمای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده بین ۱ تا ۲ درجه افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که به‌علت امواج ناپایدار و رطوبت کم هوا در نقاط شرقی و شمالی استان اصفهان و به‌طور مشخص در ساعات عصر و شب بادهای نسبتاً شدیدی وزیدن بگیرد.

این کارشناس ادارۀ کل هواشناسی با نظر به افزایش تندبادها توضیح داد: پیامد بادهای نسبتاً شدیدی که ذکر شد، خیزش گرد و غبار است. بنابراین، انتظار می‌رود که کیفیت هوا در نواحی شرقی و شمالی کاهش یابد. همچنین از شعاع دید کاسته می‌شود.

امینی با تأمل در این نکته که آلاینده‌ها نیز در روزهای پیش رو غلظتشان بیشتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: این آلاینده‌ها مشخصاً در نواحی مرکزی و شهر اصفهان در برخی از ساعات روز برای عموم مردم ناسالم خواهد بود.

رئیس ادارۀ پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: در سایر مناطق استان اصفهان جو پایدار خواهد بود. به‌علاوه اینکه پیش‌بینی می‌شود که آسمان به‌صورت صاف، گاهی کمی ابری و همراه با وزش باد باشد.

او با اعلام هشدار زرد چنین شرح داد: با توجه به هشدارها باید به مخاطرات ناشی از گرد و خاک و افزایش گرما توجه و برای پیش‌گیری از پیامدهای آن تلاش کرد. افزایش مصرف حامل‌های انرژی، گرمازدگی به‌ویژه برای گروه‌های حساس، افزایش احتمال آتش‌سوزی در مراتع و افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌واسطۀ بالارفتن ازن سطح زمین ازجملۀ این پیامدها است.

امینی با تأکید بر اهمیت مدیریت مصرف در عرصه‌های برق و آب، یادآور شد: در محیط‌های باز و به‌ویژه در ساعات گرم روز ورزش نکنید. به‌طورکلی، از هر فعالیت غیرضروری در بیرون از منزل باید خودداری کرد. آبیاری باغات و مزارع را به ساعاتی غیر از اوج گرما موکول کنید. روشن‌کردن آتش در مزارع و جنگل‌ها نیز بسیار خطرناک است. اگر هم به هر دلیلی آتش روشن کردید، پیش از ترک محل حتماً از خاموشی کامل آن اطمینان پیدا کنید.

پایان خبر چراغونی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش ازن و غلظت آلاینده‌ها در اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش ازن و غلظت آلاینده‌ها در اصفهان"، کلیک کنید.