آموزش و پرورش نیازمند سهم بیشتر از بودجه

آموزش و پرورش نیازمند سهم بیشتر از بودجه

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حل مشکلات، آموزش و پرورش نیازمند اختصاص سهم مناسب‌تری از بودجه نسبت به رقم پیش‌بینی شده است گفت: آموزش و پرورش نیازمند دوری از سیاست است تا وقتی ریلی پایه‌گذاری شد، با یک تغییر سیاسی دچار تغییرات دیگر نشود و به تعبیر مقام معظم رهبری، ثبات مدیریت در آموزش و پرورش ایجاد شود.

مصطفی پردلی در گفت‌وگو با چراغونی، با بیان اینکه دولت باید اهتمام ویژه‌ای مانند دولت شهید رئیسی به فرهنگیان داشته باشد گفت: در برنامه المپیادی‌ها یا تقدیر از فرهنگیان نمونه، برای اولین بار شخص رئیس جمهور از معلمان نمونه تقدیر کرد و تقدیرنامه‌ها به نام رئیس جمهور وقت امضاء شد. اهتمام ویژه ایشان در جهت حل مسائل آموزش و پرورش موضوعی است که از دولت بعدی انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه روز معلم یکی از دانشجو معلمان نزد رئیس جمهور از مشکلات فضای آموزشی سخن گفت و از ایشان تقاضای کمک کرد افزود: رئیس جمهور همان روز با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه فرهنگیان، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزیر علوم در نهاد ریاست جمهوری تصمیم گرفتند که حدود سی ملک را به آموزش و پرورش اهداء کنند که هفته گذشته کار انتقال سند آن نیز در مراحل نهایی شدن قرار گرفت.

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از مسائل آموزش و پرورش حل شدنی است ادامه داد: در موضوع رتبه‌بندی معلمان، پولی که ابتدا برای رتبه‌بندی گذاشته شد با چیزی که هزینه شد زمین تا آسمان فرق داشت که این از عهده سازمان برنامه بودجه و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش خارج بود اما شخص رئیس جمهور عنوان کرد این پول حق معلمان است و باید به آن‌ها پرداخت شود.

پردلی با بیان اینکه در بحث رسیدگی به موضوع اعتراضات رتبه‌بندی معلمان، رئیس جمهور شهید به وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که اگر متضمن هزینه بیشتر شویم این هزینه پرداخت و معلمان به حق استحقاقی خود می‌رسند گفت: این باعث شد رتبه‌بندی معلمان تغییر کند.

وی با بیان اینکه در این دولت آموزش و پرورش تبدیل به اولویت شد افزود: مشکلات در آموزش و پرورش سال‌ها وجود داشت و با تغییر در دوره‌های مختلف کمی اوضاع را بهتر و وضعیت را به سمت مثبت شدن سوق داد، اما باور شخص رئیس جمهور می‌تواند بلافصل به آموزش و پرورش کمک کند و این انتظار را داریم جایگاهی که در دولت شهید جمهور برای آموزش و پرورش ایجاد شد تداوم داشته باشد زیرا مهمترین ماموریت دولت وزارت آموزش و پرورش است.

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حل مشکلات، آموزش و پرورش نیاز دارد که در بودجه سهم مناسبتری نسبت به آنچه که پیش بینی شده است داشته باشد ادامه داد: آموزش و پرورش نیاز دارد به دور از سیاست باشد، وقتی ریلی گذاشته می‌شود با یک تغییر سیاسی کل آموزش و پرورش دچار تغییر نشود یعنی به گفته مقام معظم رهبری، ثبات مدیریت در آموزش و پرورش ایجاد شود.

پردلی با بیان اینکه فکر رئیس جمهور نسبت به آموزش و پرورش بسیار مهم است گفت: توجه به نخبگان و جوانان در آموزش و پرورش اهمیت دارد، همانطور که در دوران شهید جمهور اعتماد به جوانان را به وفور دیدیم، امیدواریم که تداوم داشته باشد.

 وی به برنامه‌های پیش‌رو نیز اشاره کرد و گفت: پروژه چراغونی مسئله بسیار مهم و ملی است که باید همه پای کار آن باشند، چه در داخل و چه خارج از آموزش و پرورش، همچنین در مسئله تداوم استخدام‌ها در آموزش و پرورش توجه جدی شود.

معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در چند سالی که شهید جمهور فعالیت داشتند حدودا یک پنجم کل معلم‌ها جذب شدند ادامه داد: حدود 60 درصد از سهمیه استخدامی که برای کل کشور در نظر گرفته شد بود برای آموزش و پرورش بود؛ کاری که رئیس جمهور در این سال‌ها انجام دادند سه و چهار سال دیگر نتیجه‌اش دیده می‌شود؛ زیرساخت‌هایی در این سال‌ها ترمیم و کارهایی انجام شد مانند رتبه بندی، مسئله استخدام‌ها، احیای دانشگاه فرهنگیان که سال‌ها در آموزش و پرورش بر زمین مانده بود.

 پردلی با بیان اینکه همچنین برای اولین بار کنکور اختصاصی تربیت معلم فعال شد اظهار کرد: برای اولین بار جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان از ۳۸۰۰ نفر به ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر رسید که باید تداوم داشته باشد تا بتوانیم آموزش و پرورش را آنگونه که شایسته است، ببینیم.

پایان خبر چراغونی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش و پرورش نیازمند سهم بیشتر از بودجه" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش و پرورش نیازمند سهم بیشتر از بودجه"، کلیک کنید.