شناسایی یک مورد ابتلا به تب دنگی در قزوین – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان

شناسایی یک مورد ابتلا به تب دنگی در قزوین - خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان

هادی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار چراغونی از ابتلای یک نفر در قزوین به تب دنگی خبر داد و اظهار کرد: با شناسایی به موقع این فرد در قزوین و طی شدن روند درمان، بیمار مبتلا از بیمارستان ترخیص شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پشه آئدس در قزوین شناسایی نشده است، افزود: این فرد نیز سابقه سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و امارات را داشته و پس از بازگشت با علائم ان بیماری روبرو شده است.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان قزوین تاکید کرد: تب، سردرد و بدن درد از جمله علائم این بیماری است و از طریق گوارش و یا تنفس از انسان به انسان سرایت نمی‌کند.

وی بیان کرد: این بیماری درمان قطعی ندارد و واکسن مؤثری نیز تا به امروز برای مقابله با آن وجود نداشته و برای درما تنها سعی می‌شود از طریق درمان‌ها حمایتی مانند درمانی و جبران آب و الکترولیت‌های ضروری بدن درمان شود.

باقری با بیان اینکه ۵ درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند علائمی ندارند، تصریح کرد: راه تشخیص قطعی این بیماری از طریق آزمایش خون است.

وی احتمال مرگ در بیماران مبتلا را تنها یک درصد دانسته و اضافه کرد: مهمترین پیشنهاد ما این است که افرادی که به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر می‌کنند در صورت مشاهده علائم سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شناسایی یک مورد ابتلا به تب دنگی در قزوین – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شناسایی یک مورد ابتلا به تب دنگی در قزوین – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.