لزوم پرهیز از نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی در گزینش معلمان

لزوم پرهیز از نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی در گزینش معلمان

چراغونی/سمنان مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش بر لزوم پرهیز جدی از هرگونه رویکرد و نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی در گزینش معلمان در این وزارتخانه تاکید کرد.

سیدحسین داوودالموسوی شامگاه 12 خرداد در سفر به سمنان و در نشست هم اندیشی و هم افزایی اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شهید جمهور تنها رییس جمهوری بوده که کار گزینشی داشته و در این حوزه، فعالیت داشتند اظهار کرد: سیدالشهدای خدمت در همایش سراسری کارگزاران گزینش کشور که در محل سالن اجلاس سران برگزار شده بود، عدالت اداری را یکی از محورهای مهم و اساسی در موضوع گزینش دانسته و تاکید کردند اجرای عدالت اداری پایه و اساس مهمی برای تحقق سلامت و تحول نظام اداری کشور و نیز تحقق عدالت در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه شان اجرای عدالت، اجازه سفارش پذیری و توصیه احدی را ندارد افزود: البته ممکن است توصیه ای مبتنی بر حق و عدالت باشد؛ اما باید در برابر سفارشاتی که منطبق بر حق نیستند محکم بایستیم اگر غیر از این باشد عدالت و تحول اداری محقق نشده و مردم احساس کارآمدی در نظام اداری را نخواهند داشت.  

داوودالموسوی با اشاره به دیدگاه های رییس جمهور شهید کشورمان گفت: شهید جمهور، همکاری، هماهنگی و هم افزایی مجموعه بخش های مسیول در جذب، نگهداری و ارتقای نیروی انسانی را باعث تضمین سلامت نظام اداری می دانستند.

وی با اشاره به سخنان آیت الله رییسی در نشست هیات مرکزی گزینش گفت: شهید آیت الله رییسی با بیان ضرورت بازنگری در چارچوب ها و قواعد گزینش و بهره گیری از ابزار و روش های نوین، بهترین و باصلاحیت ترین مجموعه برای این بازنگری را نیروهای باتجربه گزینش ارزیابی کردند.

مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی در گزینش نباید مطلقا اجرایی شود، تصریح کرد: شغل معلمی بسیار حساس است و با هیچ شغل دیگری قابل مقایسه نیست.

داوودالموسوی تاکید کرد: معلم، مهم ترین عضو داخل مدرسه است؛ چراکه همه شقاوت ها و سعادت ها در مدرسه اتفاق می افتد و کلید آن در دست معلم است.

وی با بیان اینکه تربیت انسان صالح وظیفه معلمان است و باید به این موضوع، توجه ویژه ای داشت، ادامه داد: گزینش افراد حول سه محور اعتقادی با هدف پایبندی به مبانی دینی و عملکرد فرد نسبت به مسایل شرعی، محور اخلاقی و رعایت هنجارهای اجتماعی و محور سیاسی انجام می پذیرد.

 مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به استناد فرمایش امام علی(ع)، کارگزار نظام باید صاحب تجربه و از خانواده پاکیزه و باتقوا انتخاب شده باشد.

وی با بیان اینکه تعهد و تخصص دو موضوع تفکیک ناپدیر در جذب نیرو هستند، خاطرنشان کرد: حرکات و گفتمان معلم باید برای دانش آموزانش، نافع باشد.

داوودالموسوی توصیه کرد: توجه به جذب معلم فقط از سوی گزینش صورت نگیرد و تمام معلمان استان باید در این زمینه، یاریگر هسته گزینش باشند.

مدیرکل هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: هم افزایی و هم راستایی با هسته گزینش در تمامی سطوح انجام شود.

وی گفت: باید در جذب نیروی انسانی از انتقادات سلیقه ای و هرگونه تنگ نظری پرهیز شود و به موضوع ضابطه مندی و قانون مداری، اصالت حال فعلی فرد بر مبنای قانون گزینش یک تا سه سال اخیر به صورت ویژه توجه شود.

وی با تمجید از رویکردهای گزینش در استان سمنان اظهار کرد: سمنان استان برتر در حوزه گزینش نیروی انسانی است و جای تقدیر دارد.

پایان خبر چراغونی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لزوم پرهیز از نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی در گزینش معلمان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لزوم پرهیز از نگاه برآمده از ترحم و رویکرد امدادی در گزینش معلمان"، کلیک کنید.