ارایه 46 هزار خدمت درمانی به حجاج

ارایه 46 هزار خدمت درمانی به حجاج

ستاد عملیات بهداشت و درمان هلال احمر در حج تمتع 1403 با صدور اطلاعیه ای، از ارایه بیش از 46 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در عربستان تا امروز خبر داد.

به گزارش چراغونی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرکز پزشکی حج و زیارت به عنوان متولی اصلی ارایه خدمات بهداشت و درمان به زایران ایرانی در مراسم حج تمتع، ارایه خدمات به زایران را همزمان با ورود اولین کاروان های حجاج به عربستان آغاز کرده که جزییات این خدمات به شرح زیر است:

1- از شروع عملیات درمانی و بهداشتی هلال احمر در حج تمتع سال جاری، 46 هزار و 160 خدمت به زایران ارایه شده که شامل 1108 ویزیت تخصصی، 141 مورد بستری، 1538 مورد خدمات پاراکلینیک، 12 هزار 337 مورد خدمات پرستاری، 9290 مورد خدمات داروخانه، 1110 مورد خدمات مددکاری و انتقال، 20 هزار و 614 مورد خدمات ویزیت در مطب ها بوده است. در حال حاضر 18 زایر در بیمارستان هلال احمر و 8 زایر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

2- بیمارستان هلال احمر در شهر مکه تمام خدمات درمان عمومی و تخصصی را به زایران ارایه می دهد. در حال حاضر این بیمارستان گنجایش بستری کردن 60 نفر را دارد و درمان های تخصصی قلب، مغز و اعصاب، رادیولوژی، موارد آزماشگاهی و سایر خدمات در این بیمارستان به زایران ارایه می شود. علاوه بر این پزشکان در محل استقرار حجاج در هتل ها حضور دارند تا پوشش درمانی سراسری برای مراسم حج ایجاد شود.

3- یکی از علل شایع مراجعه زایران ایرانی به مراکز درمانی هلال احمر در عربستان، شکستگی ناشی از سقوط از پله برقی، آسانسور و توالت فرنگی است. بنابراین توصیه می شود که زایرانی که با استفاده از این وسایل ناآشنا هستند حتما از یک همراه کمک بگیرند.

4- گرمازدگی زایران، همچنان دغدغه اصلی کادر درمانی هلال احمر در عربستان است. توصیه می شود که زایران لباس های نخی با رنگ روشن بپوشند و ساعات خنک تر روز را برای انجام زیارت مد نظر داشته باشند. همچنین مصرف فراوان مایعات را فراموش نکنند.

5- زایران داروهای مصرفی و نسخه انگلیسی پزشک را همراه داشته باشند. امسال بیش از 18 هزار نفر از زایران ما دچار بیماری های قلبی یا دیابت هستند. زایران مصرف داروهای خود را به طور طبیعی طبق روال قبلی در حج ادامه دهند و قبل از سفر با پزشک متخصصی که درمان خود را نزد وی دنبال می کنند، مشورت کنند چراکه به دلیل تغییر شرایط زندگی و تغذیه ای در حج ممکن است پزشک، پیشنهادی در خصوص تغییر دز یا نحوه مصرف داروها و یا تعداد مصرف در روز داشته باشد.

6- زایرانی که به صورت روزانه دارو مصرف می کنند به مقدار مدت حضورشان در عربستان (میانگین 45 روز) داروهای خود را همراه داشته باشند.

طبق پیش بینی های انجام شده، 380 نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال احمر برای خدمت به زایران کشورمان عازم عربستان می شوند. (به ازای هر 600 زایر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارایه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امداگران و … هلال احمر با فعالیت 24 ساعته در مراکز متعدد، آماده خدمت رسانی و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

پایان خبر چراغونی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارایه 46 هزار خدمت درمانی به حجاج" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارایه 46 هزار خدمت درمانی به حجاج"، کلیک کنید.