سقوط ایران در رده بندی باشگاهی آسیا/ سهمیه لیگ نخبگان کاهش یافت

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) آخرین رده بندی باشگاهی را اعلام کرد که تیم های عربستانی در صدر جدول قرار گرفتند.

به گزارش چراغونی، پس از پایان لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی العین در این رقابت ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا رده بندی عملکرد تیم های باشگاهی کشورهای قاره را به روز کرد که طی آن عربستان با 103.148 امتیاز بالاتر از ژاپن و کره در رده نخست قرار دارد.

سقوط ایران در رده بندی باشگاهی آسیا/ سهمیه لیگ نخبگان کاهش یافت

پیشتازی عربستان مدیون عملکرد درخشان باشگاه های این کشور در فصول اخیر است. قهرمانی الهلال در لیگ قهرمانان آسیا (ACL) در سال های 2019 و 2021 و نایب قهرمانی در سال 2022 در این رده بندی نقش زیادی داشته است. در فصل جاری نیز در کنار الهلال، سه باشگاه دیگر عربستانی یعنی النصر، الاتحاد و الفیحا نیز به دور حذفی رقابت ها راه یافتند.

امارات نیز با 74.873 امتیاز در رده چهارم است که این رتبه را مدیون قهرمانی العین است که توانست در دیدار نهایی یوکوهاما را شکست دهد و جام قهرمانی را به دست بیاورد. پیش از قهرمانی العین، امارت پایین تر از ایران قرار داشت. در این رده بندی ایران با 68.640 امتیاز به رده ششم سقوط کرده است. عملکرد بسیار ضعیف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان 24-2023 باعث شد که ایران تنها 9.3 امتیاز از این فصل رقابت ها کسب کند.

سقوط ایران به رده ششم رنکینگ باشگاهی باعث شد که سهمیه ایران در لیگ نخبگان به 1+1 (یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف) کاهش پیدا کند و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم در همان عدد یک باقی بماند. پیش از این سهمیه ایران در لیگ نخبگان 1+2 (2 سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف) است.

سقوط ایران در رده بندی باشگاهی آسیا/ سهمیه لیگ نخبگان کاهش یافت

پایان خبر چراغونی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سقوط ایران در رده بندی باشگاهی آسیا/ سهمیه لیگ نخبگان کاهش یافت" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سقوط ایران در رده بندی باشگاهی آسیا/ سهمیه لیگ نخبگان کاهش یافت"، کلیک کنید.