داروهای با وضعیت خاص در سامانه «تی تک» رصد و پیگیری شوند – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان

داروهای با وضعیت خاص در سامانه «تی تک» رصد و پیگیری شوند - خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار چراغونی، موسی ظهیری نژاد ظهر امروز شنبه در دومین جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت استان خوزستان بیان کرد: دومین جلسه کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت استان و اولین کار گروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق قطب 4 کشوری با حضور تمامی اعضای کمیته تخصصی و کار گروه قطب 4 کشوری در معاونت غذا و داروی دزفول برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه موضوعاتی از قبیل چالش های مبارزه با قاچاق دارو و ملزومات پزشکی، تاثیر برخورد با توزیع و فروش قرص های سقط جنین و تاثیر آن بر جوانی جمعیت، فروش قرص های خودکشی در بعضی از عطاری ها و غیره مورد مذاکره و بحث تخصصی قرار گرفت.

ظهیری نژاد ادامه داد: در این جلسه به بررسی موضوعاتی همچون چالش ها، راهکارهای پیشنهادی و تجربه های موفق در خصوص مبارزه با قاچاق دارو و ملزومات پزشکی پرداخته شد که توسط اعضای کمیته به دبیر کمیته اعلام و پس از تجمیع و اولویت بندی به کمیسیون استان ارسال شود.

مسوول بازرسی معاونت غذا و داروی اهواز گفت: مقرر شد نواقص مربوط به سامانه «تی تک» در استان توسط کمیته احصا و نتایج اقدامات رفع نواقص در جلسه بعدی ارایه شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده معاونت های درمان دانشگاه ها و دانشکده های قطب، پرونده های تشکیل شده برای تخلفات سوءاستفاده از امضای الکترونیک پزشکان و اجرایی نشدن نسخه الکترونیک را جمع آوری و به دبیر کمیته برای انعکاس به کمیسیون استان ارسال کنند.

ظهیری نژاد با اشاره به اینکه باید فهرست داروهای با احتمال خروج توسط کمیته تخصصی به روز رسانی شده و به معاونت های غذا و دارو ناظر بر بنادر و مرزها، پلیس امنیت اقتصادی، گمرک و مرزبانی اعلام شود، افزود: همچنین آمار عملکرد فعالیت ممانعت از خروج تجمیع و به کمیسیون ارسال شود.

وی یادآور شد: معاونت های غذا و دارو دانشگاه های قطب 4 کشوری نسبت به اجرای دستورالعمل تبصره 2 ماده 53 قانون مبارزه با قاچاق بر اساس دستور معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو اقدام و کالاهای توقیفی موضوع بند الف ماده 27 قانون شامل دارو، مکمل و تجهیزات و ملزومات پزشکی را تحویل گرفته و قبض انبار را صادر و به مراجع رسیدگی اعلام کنند.

مسوول بازرسی معاونت غذا و داروی اهواز تصریح کرد: باید به صورت دوره ای داروهای با وضعیت خاص از سوی معاونت های غذا و دارو قطب 4 تعیین و الزام به ثبت آنها در سامانه «تی تک» مورد رصد و پیگیری قرار گیرند؛ همچنین تا پایان تیرماه امسال نیز دوره آموزشی رصد فضای مجازی توسط معاونت غذا و داروی اهواز و با معرفی استاد مربوطه از طرف پلیس فتا برگزار شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "داروهای با وضعیت خاص در سامانه «تی تک» رصد و پیگیری شوند – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "داروهای با وضعیت خاص در سامانه «تی تک» رصد و پیگیری شوند – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.