ضعف آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت ها

افکاری هشدار داد؛

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری چراغونی، فرشته افکاری مدیر برنامه ریزی و توسعه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با معاونان و مدیران گروه های آموزشی این واحد دانشگاهی دیدار و گفتگو کرد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح ماموریت و برنامه های انجام شده در این معاونت پرداخت و اظهار کرد: اگر به برخی سرفصل ها مراجعه کنیم می فهمیم که آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت ها خوب عمل نکرده است، یعنی اگر سه ضلع «دانش»، «نگرش» و «مهارت» را در نظربگیریم در بُعد مهارت وضعیت مناسبی نداریم و در بسیاری از ابعاد نتوانستیم این مهارت های لازم را در افراد ایجاد کنیم.

ضعف آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت ها

وی عنوان کرد: در این وضعیت فرد ناچار است یا از رشته ای که در آن تحصیل کرده پس از فارغ التحصیلی خداحافظی کند و وارد رشته ای شود که بازار کار داشته باشد یا در صورت ادامه در همان رشته ای که تحصیل کرده باید دوره های کوتاه مدت مهارتی را پشت سر بگذارد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: با این تفاسیر به نظر می رسد آن چرخش تحولی که در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی لحاظ شده در پاسخ به این چالش و نیاز در حوزه مهارتی بسیار موثر باشد.

افکاری خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه جامع محور، اجتماعی و ارزش آفرین که می تواند افراد را تبدیل به سرمایه کند با تغییر رویکرد خود جریان دانشی محض را با جریان مهارتی و کارآفرینانه توأم می کند تا علاوه بر بهبود فضای کسب و کار از آسیب های اجتماعی هم جلوگیری کند.

ضعف آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت ها

وی تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند تحول و تعالی خود دنبال پاسخ به نیاز های جامعه یعنی تغییر سرفصل ها، ایجاد رشته های جدید، تغییر در شکل آموزش و پیش بینی آینده مشاغل و کیفیت بخشی به دروس عملی و مهارتی است.

به گزارش چراغونی، در این نشست مسعود رودکی معاون آموزشی و مهارتی، معصومه عمادی معاون پژوهشی و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت حضور داشتند.

رودکی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به ارایه گزارشی از عملکرد و فعالیت های این حوزه پرداخت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضعف آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت ها" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضعف آموزش عالی در حوزه انتقال مهارت ها"، کلیک کنید.