آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران در یزد

آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران در یزد

چراغونی/یزد آیین افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران شامگاه روز گذشته (سه شنبه 25 اردیبهشت) با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی، استاندار و جمعی از مسیولان استان در محل نمایشگاه بین المللی یزد برگزار شد.

این نمایشگاه در قالب 237 غرفه برپا شده که 130 غرفه آن مربوط به استان های مختلف، 16 غرفه مربوط به شهرهای جهانی و بقیه مربوط به هنرمندان صنایع دستی استان یزد است.

همچنین 12 غرفه در قالب جشنواره نان سنتی و 12 سیاه چادر از استانهای مختلف در محوطه باز نمایشگاه دایر شده است.

در این نمایشگاه صنایع دستی چون گلیم بافی، نازک کاری، ترکه بافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، کپو بافی، گیوه بافی، چاقو سازی، معرق چرم، نساجی سنتی به نمایش درآمده است.

برگزاری کارگاه تخصصی آموزشی شامل طرح محصولی از ایده تا اجرا، اقتصاد و اشتغال و صنایع دستی و گردشگری از دیگر جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

به گزارش چراغونی، استان یزد دارای 40 رشته صنایع دستی است و نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی های سنتی، تراش سنگ های قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت رنگ و کاشی معرق از جمله صنایع دستی بومی این استان به شمار می آید.

پایان خبر چراغونی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران در یزد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران در یزد"، کلیک کنید.