آموزش به کودکان طیف اوتیسم

آموزش کودکان در طیف اوتیسم بسیار ارزشمند است، اما با چالش هایی همراه است. در واقع برای کسانی که تجربه قبلی زیادی ندارند، می تواند بسیار طاقت فرسا باشد به ویژه در برخورد کودکان خردسال که نمی توانند توضیح دهند که چه احساسی دارند یا چرا ناراحت هستند. لباس گروه شب نقاب پیچا با طراحی منحصر به فرد و جذابی که دارد همه ی نظرات را به خود جلب کرده است . بنابراین برای کمک به شما در مدیریت این شرایط بطور موثر و همچنین تامین نیازهای افراد تحت مراقبت شما، ما لیستی از دستورالعمل های ساده را در مورد نحوه آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم در سالهای اولیه جمع آوری کرده ایم.

آموزش به کودکان طیف اوتیسم

یک روتین ماندگار و ساختاریافته ایجاد کنید.

افراد مبتلا به اوتیسم هستند با تغییر در روتین روزانه خود دچار مشکل هستند و در مقابل آن مقاومت می کنند ، بنابراین سعی کنید یک برنامه منظم برای روزهای هفته تعیین کنید و تا حد امکان به آن تکیه کنید. کودکان مبتلا به اوتیسم واقعاً از اینکه بدانند در آینده چه می گذرد و چقدر ممکن است دوام بیاورد، سود خواهند برد. استفاده از نشانه های بصری و یا یک تایمر برای نشان دادن فعالیتی که روی آن کار می کنید نیز می تواند موثر باشد. هنگامی که شما باید تغییراتی ایجاد کنید ، سعی کنید آنها را به صورت تدریجی و مبهم اجرا کنید تا تاثیر آنها کمتر شود. از آنجا که پردازش مفاهیم گفتاری برای کودکان در طیف اوتیسم یک چالش بزرگ است.

نکته مهمی که باید در هنگام راهنمایی به خاطر داشته باشید این است که کودکان مبتلا به اوتیسم در پردازش رشته های کلامی طولانی مشکل زیادی دارند. حتی هنگامی که شما این دستورالعمل ها را به ترتیب دنبال می کنید، حفظ همه مراحل در جهت درست یک چالش بزرگ برای آنها است. با ارایه دستورالعمل های کلامی کوتاه و مستقیم امور را آسانتر کنید. صبر در آموزش کودکان اوتیستیک امر بسیار مهمی می باشد. بعد از اینکه دستورالعمل ها را آماده کردید، اغلب این کودکان طول می کشد تا مراحل کاری را انجام دهند و به آنچه می خواهید انجام دهند، پاسخ دهند. بنابراین زمان و مکان لازم را برای انجام این کار به آنها بدهید. تکرار دستورالعمل ها را کوتاه نکنید چون این امر باعث کاهش سرعت یادگیری می شود.

هنگام صحبت کردن از حرکات چهره و اشیاء یا تصاویر استفاده کنید این به کودکان کمک می کند تا شما را بهتر درک کنند، بلکه کلمات را با مفاهیم پیش رو نیز مرتبط می کآموزش کودکان و کمک به رشد و تعالی آن ها با چالش های زیادی همراه است، زیرا مهارت های کلامی و اجتماعی ضعیف تری دارند. اما مشکل زمانی جدی تر می شود که پای اختلالاتی مانند اوتیسم در میان باشد؛ در این شرایط فهم نیازها و علایق آن ها بسیار مشکل تر از دیگر همسالان است. آموزش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم، والدین و معلمان را با مشکلات جدی مواجه می کند، زیرا نحوه برخورد صحیح با خودماندگی در دانش آموزان به درک درست فرآیندهای ذهنی شان وابسته است. در این مقاله به بررسی کامل علایم اختلال طیف اوتیسم در کودکان و نحوه آموزش آن ها خواهیم پرداخت.

نقش والدین در آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم

سنین مدرسه برای کودکان اوتیستیک با چالش ها و فرصت های زیادی همراه است. طراحی یک برنامه آموزشی درست و موثر، در شکوفایی استعدادهای آن ها تاثیر زیادی دارد. برای افزایش موفقیت دانش آموزان مبتلا به اوتیسم به نکات زیر توجه کنید. جست و جوی کمک حرفه ای روان شناسان و مشاوران مدرسه، توانایی های لازم برای آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم را دارند. پس حتما از آن ها مشورت بگیرید. استفاده از لباس سگهای نگهبان می تواند به کودکان احساس مالکیت و مسیولیت درباره پوشیدن لباس های خود را القا کند . ارتباط با دیگر همسالان برقراری ارتباط با دیگر همسالان برای کودکان مبتلا به اوتیسم بسیار حیاتی است. فعالیت های اجتماعی و تفریحی مورد علاقه آن ها (مانند رفتن به پارک) را شناسایی کنید و برای شان برنامه داشته باشید.

اگر مکان های شلوغ باعث خستگی کودک می شود، در حد امکان او را در این فضاها قرار ندهید. تشویق کودک به فعالیت های جسمانی به دلیل نقص در مهارت های حرکتی، فعالیت فیزیکی برای این کودکان بسیار مفید است و باعث افزایش تناسب اندام، هماهنگی حرکتی و بدن آگاهی در آن ها می شود. علاوه بر این، انجام تمرینات ورزشی باعث کاهش رفتارهای تکراری، تقویت رفتارهای خودانگیخته و بهبود توجه می شود. اوتیسم یکی از شایع ترین اختلالات عصبی-رشدی است و با علایمی مانند ناتوانی در تعاملات اجتماعی و رفتارهای تکراری شناخته می شود. روابط چشمی محدود، مشکل در تعامل با دیگر همسالان، حرکات تکراری، ضعف در مهارت های حرکتی، آگاهی فضایی پایین، ابتلا به اختلالات یادگیری و کم توانی ذهنی از علایم اصلی این اختلال است.

آن ها به دلایلی مانند حواس پرتی و عقب ماندن از انجام تکالیف، برای موفقیت در مدرسه به حمایت ویژه والدین، معلمان و مسیولان مدرسه نیاز دارند. برای درمان این اختلال حتما باید از خدمات حرفه ای سلامت روان استفاده کنید و هرچه زودتر فرآیند درمان شروع شود، احتمال بهبودی کامل کودک افزایش پیدا می کند. جهت دریافت آخرین اخبار و اطلاعیه های مرتبط با پایه تحصیلیتان شماره تماس خود را وارد نمایید . نند. همین اصل در مورد توانمندی کودک برای برقراری ارتباط موثر با دیگران نیز اعمال می شود. اگر ابراز احساسات از طریق زبان دشوار است، به آنها فرصت دهید تا احساس خود را به روشی دیگر نشان دهند. مثلاً با استفاده از دفترچه یادداشت احساسات. سپس می توانید از کارتهای تصاویر عاطفی استفاده کنید تا به آنها کمک کند به تدریج احساسات را با کلمات منطبق کنند.

سال های اولیه زمان کلیدی برای توسعه مهارت های ارتباطی اصلی است، بنابراین مهم است که در صورت نیاز به آنها کمک و پشتیبانی بیشتری را به کودکان ارایه دهید. زمانی را برای فعالیت های گفتاری با تمرکز بر آواها و تمییز صداهای صامت قرار دهید که واقعاً سودمند خواهد بود. برای کمک به گسترش واژگان فرزندتان از تصاویر و کارت های گفتاری نیز استفاده کنید اما توجه داشته باشید که بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم “تک کانال” هستند (آنها فقط می توانند یک ورودی حسی را همزمان داشته باشند)، بنابراین مطمین باشید این کار را در یک محیط آرام انجام دهید و به آنها بیش از حد لود حسی وارد نکنید. از طرف دیگر ، یکی از نقاط قوت کودکان مبتلا به اوتیسم این است که آنها اغلب می توانند در مدت زمان طولانی روی یک مورد خاص یا موضوع متمرکز شوند و در آن موضوع دانش خود را گسترش دهند .

(به عنوان مثال نقشه ها ، منظومه شمسی، قطارها ). از این توانایی استفاده کنید تا موضوع مورد علاقه فرزندتان را در فعالیت های دیگر قرار دهید، به عنوان مثال شمارش سیارات، الفبای قطار یا یک پروژه هنری که شامل رنگ آمیزی یا تزیین نقشه است و همچنین علایق آنها و تشویق استعدادهای آنها به همان اندازه مهم است. کودکانی که مبتلا به اوتیسم هستند، اغلب در طراحی و کار با کامپیوتر عالی هستند، بنابراین مطمین شوید که به آنها فرصتی می دهید تا نقاط قوت فردی خود را کشف کنند، که در آینده می تواند برای آنها بسیار مهم باشد. بیشتر روی موارد مثبت تمرکز کنید تا منفی ها! محرک بزرگ برای بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم، محرک های حسی غیر طبیعی است ، مانند چراغ های فلورسنت، صفحه های نوری درخشان، وسایلی با صدای وزوز و مبلمانی که صدای جیر جیر می دهد.

از آن دسته از منابع موجود در محیط خود آگاه باشید و سعی کنید حضوریا تاثیر آنها را به حداقل برسانید. به عنوان مثال استفاده از چراغ ها بسیار ملایم تر از لامپ های سقفی است و قرار دادن فرش در پایه صندلی می تواند هنگام حرکت صندلی از ایجاد صدا جلوگیری کند. هر کودکی آرزو دارد که لباس سوپرمن را بپوشد و قدرت سوپرمن را داشته باشد . در آخر فراموش نکنید که یکی از مهمترین عوامل ایجاد محیطی است که در آن هر کودک احساس  با ارزش بودن ، می کند. بدون جدا کردن فرزندتان و یا اینکه مشکل خاصی را ایجاد کنید، کودکان را تشویق کنید تا تفاوت و ارزش کمک به دیگران را جشن بگیرند. هنگام انجام فعالیت ها از هرگونه تفکیک جداً اجتناب کنید.

تعامل اجتماعی در کودکان مبتلا به اوتیسم برای رشد و پیشرفت آنها و همچنین اعتماد به نفس آنها بسیار مهم است. از آنجا که هر کودک متفاوت است، یادگیری نحوه آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم یک روند مداوم است. وقتی کارها دشوار است، فقط به یاد داشته باشید که تلاش های شما چه تاثیرات مثبتی بر رشد کودک می تواند داشته باشد. به استحضار می رساند با دو شعبه در پاسداران و سعادت آباد، بیش از 15 سال سابقه در زمینه اختلال اوتیسم در طیف های مختلف، کادری مجرب در زمینه اختلال اوتیسم و مجهز به مداخله های موثر در درمان اوتیسم آماده ارایه خدمات به شما عزیزان می باشد، لطفا جهت هماهنگی با مرکز تخصصی درمان اوتیسم با شماره های درج شده در قسمت بالای سایت تماس حاصل فرمایید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش به کودکان طیف اوتیسم" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش به کودکان طیف اوتیسم"، کلیک کنید.