ارایه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند، ظلم به مردم است

ارایه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند، ظلم به مردم است

میثم لطیفی ارایه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند را ظلم به مردم دانست و گفت: رویکرد ما این بود که با احصا خدمات دولت و اصلاح فرایندهای ارایه آن به مردم، سرعت الکترونیکی سازی و هوشمندسازی خدمات دولت را سرعت ببخشیم.

به گزارش چراغونی، جلسه هم اندیشی معاونان توسعه مدیریت و منابع دستگاه های اجرایی با حضور معاون رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این وزارتخانه برگزار شد.

میثم لطیفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان، در این جلسه که با حضور حسین امیر عبداللهیان؛ وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد، بر مسیولیت دستگاه های اجرایی در افزایش مشارکت مردم با تاکید بر تفکیک خدمات ستادی از عملیاتی و تمرکز بر ماموریت اصلی دستگاه ها با هدف افزایش بهره وری و رضایت مردم تاکید کرد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید، گفت: بخش اعظمی از چرخه کار تولید در مجموعه های اداری دستگاه های اجرایی است و این مسیولیت سنگین بر عهده ما قرار دارد که برای بهره ور کردن فرایندهای ستادی چرخه تولید، تدبیر کنیم.

معاون رییس جمهور با اعلام اینکه میزان بهره وری در نظام اداری و ارایه خدمت نیازمند بهبود است، گفت: در گذشته اینطور بوده که مسایل ساده را به چرخه شوراها و کمیسیون ها وارد کردند که این امر باعث ایجاد موانعی در راه مردم شده و نارضایتی را به دنبال داشته است، لذا کار امروز ما یک عزم جهادی در مانع زدایی و بهره ورسازی فرایندهای اداری است.

لطیفی با تاکید بر توجه به شعار امسال؛ جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: مردم دوست دارند در امور و حل مسایل مشارکت داشته باشند و ما نباید مانع مشارکت مردم باشیم و آنها را مسلوب الاختیار کنیم. دولت مردمی یعنی اینکه مردم مشارکت داشته باشند و دولت هم وظیفه حمایتی و نظارتی خود را ایفا کند.

وی از واگذاری بخشی از امور به مردم به واسطه «سامانه خدمات» در آینده نزدیک خبر داد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، کارهای ستادی را دولت و کارهای عملیاتی به مردم سپرده شود. این کار ما و شماست که خدمات دولت را احصا کنیم و آنهایی که قابل واگذاری به مردم است را واگذار کنیم.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، ارایه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند را ظلم به مردم دانست و گفت: رویکرد ما در این مدت همین بود که با احصا خدمات دولت و اصلاح فرایندهای ارایه آن به مردم، سرعت الکترونیکی سازی و هوشمندسازی خدمات دولت را سرعت ببخشیم تا مردم بتوانند در هر ساعت از شبانه روز و هر جایی که هستند، بدون نیاز به مراجعه حضوری، کار اداری خود را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند انجام دهند که این امر مانع از برخورد، اتلاف وقت و فساد است.

معاون رییس جمهور با این عنوان که بهره وری، حلقه مفقوده در تولید است، تصریح کرد: اگر می خواهیم بهره وری محقق شود، نکته جدی آن مشارکت گرفتن از مردم در تولید کالا و خدمات است. متاسفانه گاهی قواعد و دستورالعمل هایی ایجاد می کنیم که نه تنها مانع مشارکت مردم بلکه آزاررسان هم هست؛ لذا مقابله با زیاده خواهی و فساد و همچنین اقدام جدی در مقررات زدایی را باید جدی گرفت.

لطیفی با تصریح اینکه باید از مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی برویم، تاکید کرد: آموزش صرف در دانشگاه های فنی-حرفه ای به معنای مهارت نیست. مهارت آموزی به کارکنان و مردم باید جدی گرفته شود. همچنین باید ضمن تقویت تعاونی ها، از کسب و کارهای کوچک برای حرکت به سمت دانش بنیان شدن حمایت کنیم.

در این جلسه که مدیران مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه های اجرایی حضور داشتند، پس از ارایه گزارش توسط معاونان سازمان اداری و استخدامی کشور، تعدادی از معاونان توسعه مدیریت و منابع نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مباحث طرح شده در جلسه پرداختند.

پایان خبر چراغونی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارایه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند، ظلم به مردم است" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارایه غیرهوشمند خدماتی که قابلیت هوشمندسازی دارند، ظلم به مردم است"، کلیک کنید.