فعالیت بیش از 3500 دوربین نظارتی و ثبت تخلف در جاده های کشور/ آماده باش راهداری برای نوروز 1403

فعالیت بیش از 3500 دوربین نظارتی و ثبت تخلف در جاده های کشور/ آماده باش راهداری برای نوروز 1403

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور اعلام کرد که 1300 دستگاه دوربین نظارت تصویری 2300 دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده ها فعال است که در طرح نوروزی به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش چراغونی، حمیدرضا شهرکی در جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی نوروز 1403 که با حضور رییس پلیس راهور فراجا، رییس سازمان مدیریت بحران کشور و نمایندگانی از وزارت بهداشت، سازمان راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و … برگزار شد، گفت: در طرح نوروزی 1403 تعداد 1053 پایگاه راهداری در جاده های کشور فعال خواهد بود. وظیفه اصلی این ها راهداری است اما در شرایط اضطرار به امداد و اسکان مسافران هم اقدام می کنند.  همچنین علاوه بر پایگاه های راهداری تعداد هزار باب مجتمع خدماتی رفاهی در جاده ها وجود دارد که در زمان اضطرار امکان اسکان مسافران در این محل ها وجود دارد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: همچنین هشت هزار دستگاه ماشین سنگین و سبک و 12 هزار نیروی انسانی در طرح نوروزی آماده ارایه خدمات به مسافران هستند.

شهرکی با بیان اینکه 2 هزار و 779 تردد شمار در جاده ها وجود دارد، گفت: بنرهای اطلاع رسانی اسکان در جاده ها باید در جاهای مناسبی نصب شود که راننده فرصت رویت و توقف را داشته باشد تا موجب تصادفات نشود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در نوروز امسال نظارت بر جاده ها و ثبت تخلفات به وسیله دوربین ها انجام می شود، گفت: 1300 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده ها داریم و 2300 دستگاه دوربین کنترل سرعت هم فعال است، که تمام این تجهیزات برای ماموریت نوروز 1403 به کار گرفته خواهد شد. 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری همچنین از آسفالت 117 هزار کیلومتر راه روستایی خبر داد و گفت: از پلیس درخواست می کنیم تا نظرات کارشناسی برای کاهش تصادفات در این راه ها را به ما ارایه دهد. چرا که تصادفات رخ داده در محورهای روستایی نیز یکی از چالش های ماست.

پایان خبر چراغونی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت بیش از 3500 دوربین نظارتی و ثبت تخلف در جاده های کشور/ آماده باش راهداری برای نوروز 1403" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت بیش از 3500 دوربین نظارتی و ثبت تخلف در جاده های کشور/ آماده باش راهداری برای نوروز 1403"، کلیک کنید.