دو پویش سلامت محور در فارس عملیاتی می شود – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان

دو پویش سلامت محور در فارس عملیاتی می شود - خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری چراغونی، عباس رضاییان زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروزه بحران ریختن زباله در طبیعت به یک پدیده عمومی تبدیل شده است، گفت: زباله ها نه تنها باعث از بین رفتن زیبایی طبیعت می شوند بلکه به آن آسیب می رساند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این پویش با شعار «فارس زیبا با طبیعت بدون زباله» از تاریخ 13 تا 17 اسفند با مشارکت هم استانی های عزیز و همکاری تمامی سازمان ها و سمن ها اجرا خواهد شد.

رضاییان زاده با بیان این موضوع که سواد سلامت مادران عامل کلیدی و مهمی در تضمین انجام مراقبت های دوران بارداری است، گفت: به همین منظور پویش «ارتقا آگاهی و سلامت مادران باردار» از تاریخ 28 بهمن لغایت 4 اسفند سال جاری در تمامی شبکه های بهداشت و درمان استان فارس برگزار می شود.

این مقام مسوول ادامه داد: مرگ های مادران جزو مرگ های غیر قابل قبول محسوب می شود، چرا که بسیاری از علل مرگ و میر این گروه هدف قابل پیشگیری است؛ از سویی با مرگ مادر، خانواده عضو اصلی خود را برای مدیریت و مراقبت کودکان از دست می دهد و سرانجام بقا و آموزش کودکان نامعلوم می شود.

وی در پایان با اشاره به گزارش سازمان بهداشت جهانی مبنی بر این موضوع که 99 درصد از مرگ و میر مادران در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد، گفت: در سال 1400، 13 مورد، در سال 1401، 10 مورد و در سال جاری تا کنون 8 مورد مرگ مادر باردار در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز اتفاق افتاده است که برخی از این موارد به دلیل عدم اطلاع و حساسیت مادر و اطرافیان وی در خصوص علایم هشداردهنده در دوران بارداری و پس از زایمان و همچنین عدم مراجعه به موقع به مراکز درمانی بوده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دو پویش سلامت محور در فارس عملیاتی می شود – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دو پویش سلامت محور در فارس عملیاتی می شود – خبرگزاری چراغونی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.