ارزش تراشه ساز آمریکایی برابر با کل بازار سهام چین!

ارزش تراشه ساز آمریکایی برابر با کل بازار سهام چین!

به گزارش چراغونی، این شرکت تراشه سازی از ظهور هوش مصنوعی و مدل های زبانی بزرگ، بهره برد و شاهد افزایش 101 درصدی درآمد در سه ماهه سوم و افزایش 206 درصدی درآمد در سه ماهه چهارم سال 2023 بود.

بر اساس گزارش چراغونی، مایکل هارنت، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری بانک امریکا در یادداشت تحقیقاتی جدیدی، خاطرنشان کرد افزایش 600 میلیارد دلاری ارزش انویدیا در دو ماه گذشته، ارزش بازار آن را به 1.7 تریلیون دلار رسانده است که همتراز با تمام شرکتهای چینی ثبت شده در بورس هنگ کنگ است.

ارزش بازار این غول تراشه سازی، از ابتدای سال 2023، تقریبا چهار برابر شده است. سهام انویدیا در سال میلادی گذشته، 239 درصد جهش یافت و از ابتدای سال میلادی جاری تا پنجشنبه گذشته، 41 درصد افزایش یافته است. تنها چهار شرکت سهامی عام آمریکایی، ارزش بیشتری از انویدیا دارند.

در این بین، مشکلات اقتصادی چین، باعث ریزش ارزش سهام در این کشور شده است. رشد اقتصادی ضعیف و بحران طولانی مدت املاک و مستغلات، بر بازار چین تاثیر گذاشته است. این کشور با تورم منفی هم روبروست.

شاخص هانگ سنگ که معیاری برای سهام چینی موجود در بازار هنگ کنگ است، طی سال میلادی گذشته، 26 درصد و از سال 2024 تا به امروز، 8 درصد کاهش داشته است.

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارزش تراشه ساز آمریکایی برابر با کل بازار سهام چین!" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارزش تراشه ساز آمریکایی برابر با کل بازار سهام چین!"، کلیک کنید.