تحویل اتوبوس جدید به شهرداری های کشور تا پایان امسال/ پیگیری وزارت کشور برای تولید 7000 اتوبوس

تحویل اتوبوس جدید به شهرداری های کشور تا پایان امسال/ پیگیری وزارت کشور برای تولید 7000 اتوبوس

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به تحویل 2000 دستگاه اتوبوس به شهرداری های کشور، گفت: تا پیش از پایان سال نیز تعداد دیگری اتوبوس به شهرداری ها تحویل داده خواهد شد.

سجاد انوشه در گفت وگو با چراغونی، در تشریح روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور افزود: ناوگان حمل و نقلی کشور در وضعیت خوبی قرار نداشته و در حقیقت مطلوب نبوده به شکلی که در حوزه اتوبوسرانی در سال 1392 حدود 22 هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی کشور وجود داشته که در سال 1400 که دولت تغییر کرده این تعداد اتوبوس به 10 هزار دستگاه کاهش پیدا کرده بوده و این 10 هزار دستگاه تحویل دولت بعدی شده است که البته از این تعداد اتوبوس هم تنها 7000 دستگاه فعال بوده است.

وی افزود: بر همین اساس در برآیند کلی، عقب ماندگی در حوزه اتوبوسرانی داشتیم که در دولت سیزدهم از برنامه های رییس جمهور، وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور این است که موضوعات حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل عمومی «انبوه بر» که اتوبوس است با قوت پیگیری شود.

انوشه ادامه داد: پیگیری ها در راستای نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی است. بی تردید حمل و نقل، پیشران توسعه است و اگر بتوانیم موضوع حمل و نقل عمومی را که بیشتر مورد استفاده قشر متوسط و ضعیف جامعه است توسعه دهیم و نوسازی آن انجام شود، می توانیم رضایتمندی خوبی را ایجاد کنیم.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکید کرد: در راستای توسعه ناوگان اتوبوسرانی قرارداد ساخت 4800 دستگاه اتوبوس با خودروساز داخلی منعقد شد و قراردادهای دیگری هم با سایر خودروسازان داخلی بسته خواهد شد که از قراردادهای منعقد شده تاکنون 2000 دستگاه اتوبوس تحویل شده و تعداد دیگری نیز در ایام الله دهه فجر و یا تا پیش از پایان سال تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: بی تردید به 4800 دستگاه بسنده نخواهیم کرد و قرارداد افزایش تولید حدود 7000 دستگاه اتوبوس را دنبال خواهیم کرد که با تحقق آن تا حدود 80 درصد توسعه در ناوگان خواهیم داشت؛ البته به جز این موارد قراردادهای دیگری نیز در حال پیگیری برای انعقاد است که با تحقق آنها تحول چشم گیری را در حوزه حمل و نقل عمومی شاهد خواهیم بود.

پایان خبر چراغونی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحویل اتوبوس جدید به شهرداری های کشور تا پایان امسال/ پیگیری وزارت کشور برای تولید 7000 اتوبوس" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحویل اتوبوس جدید به شهرداری های کشور تا پایان امسال/ پیگیری وزارت کشور برای تولید 7000 اتوبوس"، کلیک کنید.